VW Touareg 3.0 TDI – facelift a Euro 6

Touareg je rozměrné luxusní SUV, které si zákazníci skutečně oblíbili. Má na svém kontě více než sedm set tisíc prodaných exemplářů, přestože jeho první generace nebyla designově tak vydařená jako ta současná. Druhá generace v roce 2010 ovšem představila Touareg s výrazně dynamičtějším vzhledem a v polovině loňského roku dostal model ještě menší facelift.

Ten se kromě malých změn vzhledu týká úpravy třílitrového šestiválce, který nyní splňuje normu Euro 6, a novinkou je i zařazení bi-xenonových světlometů standardně do všech stupňů výbavy. Vyladění se dočkal i podvozek, přibyla multikolizní brzda a modernizované asistenční systémy.

Úpravy vzhledu poznáte na přídi – výrazně zvětšené jsou světlomety, na mřížce chladiče jsou místo dvou chromovaných lamel hned čtyři. Lamely plynule navazují na protáhlé světlomety, rovnoběžně s tímto širokým pásem jsou řešeny i otvory pro nasávání vzduchu v nárazníku a celé to naspodu ukončuje výrazná chromovaná lišta, která je součástí stylového paketu našeho testovaného vozu.

Nové tvary mají rovněž mlhovky, zadní nárazník, zadní difuzor a na zadních pátých dveřích je nově designované logo. Jak se na správný facelift sluší, v nabídce jsou nová 18 palcová kola s deseti paprsky nebo 20 palcová kola s pěti dvojitými loukotěmi. Do nabídky zařadil Volkswagen i designový sportovní paket R-Line, s nímž můžete vzhled Touaregu ještě trochu přiostřit. Patří sem například černá mřížka otvorů pro přívod vzduchu, černý zadní difuzor nebo sportovní doplňky v interiéru.

V interiéru je Touareg velmi dobře uspořádaný a v duchu současných trendů je palubní deska velmi dobře „uklizená“. Na první pohled poznáte, že je kladen velký důraz na kvalitu materiálů a bezchybné zpracování, protože každý nedostatek by byl na větších a čistších plochách okamžitě patrný. Mezi drobnější změny patří podsvícení ovladačů, které je bílé místo předchozího červeného, chromované dekorování ovládacích prvků má také nový design. Nové tvary mají ovladače klimatizace, v důsledku však zůstává vše na správném místě a v dosahu řidiče.

Velkou míru komfortu řidiči i pasažérům nabídnou pohodlná sedadla, v druhé řadě najdou cestující rovněž dostatek místa, bezproblémový je i nástup a výstup, který vzhledem k rozměrnosti vozu příjemně překvapí především dámy, na něž nečeká žádné krkolomné šplhání do výšky. Obvyklý test s nohavicemi u kalhot svědčí rovněž ve prospěch Touaregu – prahy jsou konstruovány tak, že na nich žádné bláto z karoserie neulpí. Zadní sedadla lze posunovat v rozsahu 160 mm a je u nich možno upravit i sklon opěradla. Velkorysý je i zavazadelník, který pojme 697 litrů nákladu. Za příplatek se víko zadních dveří otvírá i zavírá elektricky.

Proporce Touaregu vyvolávají otázky ohledně manévrovatelnosti a ovládání ve městě. Vůz atakující délkou pět metrů a šířkou metry dva se neproplétá uličkami nebo parkovištěm úplně snadno, ale máte k dispozici soustavu čtyř kamer, jejichž informace využívá parkovací asistent. Můžete si díky nim také při parkování zobrazit polohu vozu z různých úhlů.

Touareg může mít pod kapotou buď třílitrový šestiválec V6 nebo osmiválec V8 4,2 l (na všech trzích ale nemusí být oba motory k dispozici). Aktuálně ale v ceníku najdete pouze vznětový šestiválec, a to výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou Tiptronic. Právě tuto verzi jsme také měli v redakčním testu. Motor V6 TDI po použití nového katalyzátoru SCR-DPF plní normu Euro 6, přitom má výkon 262 koní, tedy o 16 více než u předchůdce. K této pohonné jednotce lze jen těžko hledat nějaké výhrady. Nárůst výkonu je pěkně odspodu, plynulý, řazení osmistupňovým automatem hladké, navíc tu funguje tzv. plachtění, kdy převodovka dokáže ve vhodné situaci vyřadit rychlostní stupeň a využít k jízdě kinetické energie vozu. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti auta, která přesahuje 2,1 tuny, se takové energie nashromáždí víc než dost, takže oceníte spolehlivé brzdy. Rozměry a hmotnost vozu pocítíte v zatáčkách, které podvozek vyjíždí naprosto skvěle, karoserie však přece jen vzdoruje a nevyhnete se náklonům ani jisté „neposlušnosti“ a snahou o pokračování v přímém směru. Z velké části je to ale otázka pocitu, protože auto je ve skutečnosti výborně ovladatelné i v serpentinách nebo utažených zatáčkách.

Ačkoliv Touareg působí s „chromovaným“ paketem oslnivě luxusně, nemusíte se s ním rozpakovat zamířit do terénu. Všechny verze mají ve standardu pohon všech kol 4MOTION se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen. Pro terén máte navíc k dispozici režim, který ovládá nastavení jízdních vlastností, řazení a asistenci pro sjíždění svahů. Příplatkový paket Terrain Tech, který ale nebyl ve výbavě testovaného vozu, obsahuje navíc uzávěrku diferenciálu na zadní nápravě, pomocí otočného voliče si pak můžete zvolit i další parametry nastavení. Chuť vydat se mimo silnice je posílena i stavbou karoserie s krátkými převisy a nájezdovými úhly 24 a 25 stupňů, světlou výškou 220 mm (se vzduchovým odpružením ji zvýšíte až na 300 mm) a rovněž asistence off-road režimu, který zobrazuje úhly náklonu karoserie.

Asistenční systémy nabízejí nově zdokonalený adaptivní tempomat, který dokáže nyní i automaticky popojíždět v koloně a funguje i nouzové brzdění pro zabránění kolizi. Pro milovníky cestování po vlastní ose má ESC systém funkci stabilizace přívěsu, bezpečnost zvýší až devět airbagů.

Cena VW Touareg začíná na 1 412 900 Kč, verze s paketem Terrain Tech je od 1 459 900 korun. V příplatkové výbavě je většina asistenčních systémů, největší položky pak tvoří například vzduchové odpružení (114 100 Kč) nebo paket asistenčních systémů za 84 600 Kč.

Testovaný model:

motor:  vznětový šestiválec 2967 cm3

výkon: 193 kW/262 k při 3800 – 4400 ot./min.

točivý moment:  580 Nm při 1750 – 2500 ot./min.

rozměry:  délka 4893 mm, šířka 1940 mm, výška 1709 mm

rozvor náprav: 2893 mm

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru