Škoda Citigo – Nová maska a vylepšený interiér

Nejmenší model Citigo v rámci faceliftu získal nejen upravený vzhled, ale také některé technologické novinky. Přibyly mlhovky s přisvěcováním do zatáčky a designovou třešničkou je uvedení modelu Monte Carlo.

Ci_0014

Inovované Citigo bude k dispozici v obou verzích, jako třídveřové i pětidveřové. Změny najdete na přídi i na zádi. Přepracovaná je kapota, nový je přední nárazník a také maska chladiče dostala aktuální designové tvary. Od stupně výbavy Ambition mají přední světlomety LED technologii pro denní svícení, ve stejné výbavě také dostanete nově zatmavené zadní světlomety.

Auto měří na délku 3597 mm, na šířku 1645 mm a na výšku 1478 mm, zůstává tedy typickým městským mini vozem, s nímž snadno parkujete a dostanete se do úzkých uliček. Je ale zároveň schopen převézt i slušný objem nákladu, v základním uspořádání je 251 litrů, které po sklopení zadních sedadel narostou na 951, resp. 959 litrů u pětidveřové verze. Rozvor 2420 mm znamená prostorovou pohodu na palubě na předních i zadních sedadlech.

V interiéru jsme zaznamenali nový multifunkční volant v kůži a změněné uspořádání ovladačů na středovém panelu. V kapličce před řidičem jsou tři kruhové přístroje, rozmístěné tak, že uprostřed je velký tachometr s možností zobrazení rychlosti i digitálně a po bocích dva menší ciferníky otáčkoměru a stavu palivové nádrže. Na malém infodispleji ve spodním okraji tachometru se ukazuje také čas, dojezd a venkovní teplota, případně si nastavíte požadované zobrazení podle vlastních priorit. Středový panel má v horní části displej infotainmentu a nad ním ovladače klimatizace, na horním okraji palubní desky je umístěn volně stojící držák pro umístění chytrého telefonu, který po spárování pomocí aplikace kompatibilní pro iOS i Anroid poskytuje funkce navigace, přehrávání hudby atd.

Nabídka motorizací zahrnuje výhradně benzínové varianty, přičemž jedinou použitou pohonnou jednotkou je tříválcový motor objemu 999 cm3, ten pak můžete mít ve třech výkonových verzích – 60 a 75 koní jako konvenční benzínový agregát, 68 koní je k dispozici při kombinaci spalování benzínu a zemního plynu CNG. Tato poslední verze je již tradičně u modelů Škoda označována G-Tec. Všechny tři varianty slibují úsporný provoz, spotřeba je 4,4 l/100 km u konvenčních pohonů, G-Tec uvádí 4,5 kg CNG na 100 km. Všechny tři motorizace jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, konvenční verze nabízejí také možnost volby pětistupňové automatizované převodovky, která narozdíl od běžného automatu nepoužívá parkovací polohu P, motor se startuje a vypíná v poloze N.

Naladění podvozku je přizpůsobeno pohodlnému cestování po městě. Na přední poháněné nápravě jsou použity vzpěry McPherson, na zadní jsou vlečená ramena s torzní příčkou. Brzdy jsou na předních kolech kotoučové s vnitřním chlazením, na zadní pak bubnové. Tuhá karoserie příznivě ovlivňuje také vibrace, především ale přispívá k bezpečnosti cestujících v případě havárie.

Té může právě ve městě zabránit příplatkový systém City Safe Drive, který plní funkci nouzové brzdy. Je aktivní v rychlostech od 5 do 30 km/h, přičemž laserovým senzorem monitoruje oblast do deseti metrů před autem. Když detekuje pohyb chodce a řidič nezačne brzdit, systém sám aktivuje brzdy a případně začne automaticky brzdit až do úplného zastavení. V nabídce jsou také parkovací senzory pro bezpečnější couvání.

Nechybějí ani chytré vychytávky, mezi něž patří třeba deštník pod sedadlem spolujezdce, variabilní podlaha v zavazadelníku, držák na brýle v odkládací schránce před spolujezdcem nebo držák na parkovací lístek, který pro městský vůz najde časté uplatnění.

Cena nového modelu Škoda Citigo začíná na 197 900 Kč v třídveřovém provedení s motorem o výkonu 60 koní. Pětidveřová verze je o 10 tisíc dražší a výbava Monte Carlo stojí nejméně 279 900 Kč, s pěti dveřmi pak 289 990 Kč.

Individualista Monte Carlo

Pro ty, kdo vyhledávají pozornost okolí a nechtějí splynout s davem je určena verze Monte Carlo, pro niž je připravena řada černých designových prvků, speciální 15 palcová kola a přední a zadní spoiler. K tomu se přidává i sportovní podvozek snížený o 15 mm a dynamický je také interiér s ozdobně prošitým čalouněním a černou přístrojovou deskou.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru