První autonomní autobus jezdí na pneumatikách Nokian Hakkapeliitta

Gacha je celosvětově první samořídící autobus, který jezdí v každém počasí. Autobus má jedinečnou schopnost fungovat spolehlivě i v náročných podmínkách – ve tmě, za deště, na sněhu i sněhové břečce. Zimní pneumatiky Nokian Hakkapeliitta, kterými je autobus vybaven, zaručují bezpečí a pohodlí cestujících i v extrémních podmínkách.

 GACHA_1+Credits_+Justus+Hirvi_Bonzu+_+MUJI

Až doposud představovaly nepříznivé povětrnostní podmínky značnou překážku provozu samořídících vozidel, protože byla vyvíjena a testována v teplých podmínkách. Gacha používá zcela novou technologii řízení, jejíž funkčnost byla testována v arktických podmínkách Laponska. To autobusu poskytuje jedinečnou konkurenční výhodu oproti jiným autonomním řešením. Stylový model Gacha je revoluční prostředek nové generace vyvinutý finskou firmou Sensible 4 a japonskou firmou MUJI.

Pneumatiky Nokian Hakkapeliitta, vyvinuté do extrémních jízdních podmínek, se zrodily z desítek let zkušeností s náročnými a proměnlivými podmínkami. Jsou vytvořeny pro jízdu v jakémkoliv prostředí, kde jsou běžné nečekané změny počasí. Bezpečnost těchto zimních pneumatik na sněhu, ledu a mokru byla vyvíjena v celosvětově největším testovacím centru zimních pneumatik zvaném Bílé peklo. Více než 200 mrazivých dnů v roce nabízí náročné, ale zároveň vynikající podmínky pro testování a vyvíjení celosvětově nejbezpečnějších zimních pneumatik.

Pneumatika představuje jediný kontaktní bod mezi vozidlem a vozovkou, proto je důležitým bezpečnostním faktorem. To platí i pro samořídící vozy. Výsledky nedávné studie, kterou v Evropě uskutečnila společnost Nokian Tyres, ukazují, že téměř 60 % řidičů považuje zimní pneumatiky za jedno z nejdůležitějších bezpečnostních příslušenství vozidla.

GACHA_2Credits_+Justus+Hirvi_Bonzu+_+MUJI

Autobus Gacha, vybavený nehrotovanými zimními pneumatikami Nokian Hakkapeliitta R3, byl představen veřejnosti v březnu 2019. Plánováno je začít autobus používat pro přepravu cestujících ve třech finských městech během letošního jara. Cílem společností Sensible 4 a MUJI je vyvinout samořídící minibusy pro veřejnost a nabídnout zákazníkům přepravní služby již v roce 2021.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru