Peugeot 3008 Hybrid: Designový elegán s rozumem a úsporným apetitem

Peugeot 3008 se stal stálicí evropského trhu SUV díky kombinaci atraktivního vzhledu, pohodlného interiéru a cenové dostupnosti. V nové generaci sází francouzská značka na elektrifikaci – a model 3008 Hybrid s výkonem 100 kW ukazuje, že ani základní hybridní verze nemusí být kompromisem.

Peugeot 3008 (2)

Peugeot 3008 na první pohled zaujme designem, který v sobě spojuje futuristické prvky s elegancí. Výrazná maska chladiče, LED světla s typickým „lvími drápy“ a dynamická silueta karoserie z něj dělají jedno z nejhezčích SUV ve své třídě. I přes módní tvary zůstává vůz praktický – nabízí solidní přístup do zavazadlového prostoru i dobrý výhled z kabiny.

Interiér

Uvnitř pokračuje Peugeot v originální filozofii – i-Cockpit s malým volantem a vysoko umístěným panoramatickým digitálním přístrojovým štítem není pro každého, ale jakmile si zvyknete, už se vám nebude chtít jinam. Středovému panelu dominuje široký dotykový displej doplněný o mechanická „klavírová“ tlačítka i-Toggles, která zjednodušují ovládání. Materiály působí hodnotně, čalounění je příjemné na dotek a celková atmosféra je přívětivá jak pro řidiče, tak pro spolujezdce.

Peugeot 3008 (4)

Hybrid

Pod kapotou hybridního modelu 3008 se skrývá zážehový motor 1.2 PureTech o výkonu 100 kW (136 koní), který spolupracuje s automatickou převodovkou a 48V mild-hybridním systémem. To znamená, že vůz sice neumí jezdit čistě na elektřinu jako plug-in hybrid, ale elektromotor pomáhá při rozjezdech a brzdění, čímž snižuje spotřebu a zlepšuje plynulost jízdy. Převodovka řadí jemně, a i když auto není sportovec, v běžném provozu působí svižně a přirozeně.

Spotřeba potěší, a to i mimo město

V reálném testu se vůz ustálil na spotřebě 6,9 litru na 100 kilometrů. To je dobrá hodnota na benzinové SUV s automatickou převodovkou a náhonem na přední kola. A dokáže jezdit úsporně i v městském provozu. Přitom si ale zachovává velmi klidný projev a nesklouzává k nepříjemnému cukání při rozjezdech.

Peugeot 3008 (9)

Komfort na prvním místě

Podvozek je naladěn spíše komfortně, což oceníte především na rozbitých českých silnicích. Vůz žehlí nerovnosti s elegancí, řízení je lehké a celkový jízdní projev příjemně nenápadný. V zatáčkách 3008 nepůsobí tak hravě jako některé německé SUV, ale stabilita je výborná a chování vozu zůstává předvídatelné. Lví hybrid je ideální parťák pro dlouhé trasy i každodenní dojíždění.

Peugeot 3008 Hybrid nabízí výkon 100 kW (136 koní), pohání přední kola a je vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,2 sekundy, maximální rychlost činí 201 km/h. Uváděná kombinovaná spotřeba je 5,5 l/100 km. Zavazadlový prostor nabídne 520 litrů, což stačí na víkendový výlet nebo větší nákup.

Peugeot 3008 (7)

Výbava a technologie

Hybridní verze modelu 3008 sází na jednoduchost a přehlednost. V základní výbavě nechybí adaptivní tempomat, systém pro udržování v jízdním pruhu ani zadní parkovací kamera. Infotainment je rychlý, dobře čitelný i za ostrého slunce, a díky zrcadlení přes Apple CarPlay či Android Auto si ho snadno přizpůsobíte svým potřebám.

Ceník začíná na 749 tisících korunách, což je akční cena platná v době testu pro testovanou hybridní verzi modelu.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru