Nové Porsche 911 Carrera GTS – T-Hybrid pro výrazně vyšší výkon

Automobilka Porsche zásadně vylepšila ikonický sportovní vůz 911. Nová 911 Carrera GTS je první 911 pro silniční provoz, která je vybavena superlehkým a výkonným hybridem. Nově vyvinutý inovativní systém pohonu s šestiválcovým motorem o zdvihovém objemem 3,6 litru poskytuje výrazně lepší jízdní výkon. Porsche 911 Carrera GTS Coupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 312 km/h. 
S24_0909

Automobilka Porsche během několika měsíců zmodernizovala čtyři ze svých šesti modelových řad: Panamera, Taycan, Macan a 911. Lehký a výkonný systém T-Hybrid má nově vyvinuté elektrické turbodmychadlo výfukových plynů. Integrovaný elektromotor, umístěný mezi kompresorem a turbínovým kolem, okamžitě uvede turbodmychadlo do otáček – bez „turboefektu“. Tím se okamžitě vytvoří plnicí tlak. Elektromotor v turbodmychadle výfukových plynů funguje zároveň jako generátor. Vyrábí až 11 kW (15 PS). Tato energie se získává z proudu výfukových plynů. Elektrické turbodmychadlo bez wastegate umožňuje použití pouze jednoho turbodmychadla místo předchozích dvou, což zajišťuje dynamičtější a citlivější dodávku výkonu.

S24_0908

Součástí pohonného ústrojí je také synchronní elektromotor s permanentními magnety, integrovaný do nové osmistupňové dvouspojkové převodovky (PDK). Už z volnoběhu tento elektromotor podporuje spalovací motor točivým momentem až 150 Nm a poskytuje zvýšení výkonu až o 40 kW. Porsche spojuje oba elektromotory s kompaktní vysokonapěťovou baterií. Velikostí a hmotností odpovídá běžné 12voltové startovací baterii, ale uchovává až 1,9 kWh energie (maximální kapacita) a pracuje při napětí 400 V. Pro další snížení hmotnosti byla instalována lehká lithium-iontová baterii pro 12V palubní elektrický systém.

S24_0885

Srdcem pohonu T-Hybrid je nově vyvinutý šestiválcový motor boxer o objemu 3,6 litru. Vysokonapěťový systém umožňuje elektrický pohon kompresoru klimatizace a tím i vynechání řemenového pohonu, díky čemuž je motor mnohem kompaktnější. Tím se nad napájecí jednotkou vytvoří prostor pro pulzní střídač a napěťový měnič. Zvětšené vrtání o 97 mm a zdvih o 81 mm zvyšují zdvihový objem o 0,6 litru (ve srovnání s předchůdcem). Motor má ovládání vačkového hřídele VarioCam a ovládání ventilů pomocí vahadel. Udržuje ideální poměr směsi paliva a vzduchu v celé spalovací soustavě (koeficient lambda = 1).

S24_0907

I bez elektrické asistence poskytuje motor boxer výkon 357 kW (485 k) a točivý moment 570 Nm. Celkový systémový výkon je 398 kW (541 k) a 610 Nm. Nárůst výkonu oproti předchůdci je 45 kW (61 k). Nová 911 Carrera GTS poráží svého předchůdce také ve sprintu z nuly na sto. Efektivní výkonný hybrid dosahuje vysoce dynamických jízdních vlastností a zároveň snižuje emise CO₂. Ve srovnání s jinými plug-in hybridními vozidly není nárůst hmotnosti nijak dramatický, proti předchůdci je to pouhých 50 kilogramů.

Model je již nyní k objednání od 3 290 111 Kč.

Zdroj a foto: Porsche



Facebook

Nejčtenější

Nahoru