Zcela nové MG3 představuje technicky vyspělý hybridní hatchback ze segmentu malých vozů, nabízející spojení jízdních schopností, hospodárnosti a kultivovanosti. Při uvedení na trh budou v Evropě k dispozici tři výbavové linie, ve všech případech ve spojení se zcela novým pohonem Hybrid Plus. V porovnání s ostatními hybridy ze segmentu malých vozů použilo MG větší baterii pohonu a výkonnější elektromotor.
Hatchback segmentu B je velmi prostorný, ale zachovává si kompaktní vnější rozměry, díky nimž je tento model ideální pro účely cestování ve městě. MG3 Hybrid Plus s bohatou vnitřní výbavou a velkou nabídkou místa přináší zákazníkům praktickou využitelnost i hospodárnost provozu. Přidanou hodnotu ještě zvyšuje tovární záruka na 7 let nebo 150 000 km již ve standardu.
MG3 ve stručnosti
- Vyspělý hybridní pohon nabízí hospodárnost, kultivovanost a jízdní vlastnosti
- Nejlépe akcelerující hatchback v segmentu B přináší výhody reálně využitelné v každodenním provozu
- Výrazně větší kapacita baterie, než u konkurentů umožňuje delší bezemisní cestování
- Součástí všestranného hybridního systému je samostatný generátor energie na podporu různých režimů hybridního pohonu
- Možnost volby mezi různými stupni výbavy pro ještě vyšší přidanou hodnotu
- Dvojice LED displejů v interiéru MG3 evokuje pocit luxusu
- Technologie MG iSMART a MG Pilot nabízejí konektivitu a vyšší úroveň bezpečnosti
- Větší rozměry znamenají více místa pro posádku i zavazadla
V novém MG3 se poprvé představuje technologie Hybrid Plus od MG. Současně se jedná o první model značky MG s klasickým hybridním systémem pohonu. Nový systém Hybrid Plus zahrnuje pětici klíčových součástí – spalovací motor, převodovku, baterii pohonu, elektromotor a generátor energie.
Elektrifikovaná technologie i přes důraz na provozní hospodárnost nabízí vynikající jízdní dynamiku. MG3 s pohonem Hybrid Plus od MG nově představuje nejlépe akcelerující hybrid ze segmentu malých vozů; má zrychlení z 0-100 km/h za 8,0 s. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na rychlostních komunikacích je pouhých 5,0 sekund.
MG3 Hybrid Plus se systémovým výkonem 143 kW dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 100 g/km. K tomu napomáhá baterie pohonu o kapacitě 1,83 kWh, podporující poměrně dlouhý čistě elektrický dojezd – a výrazně snižující spotřebu paliva.
Zcela nové MG3 používá benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení s 100kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie 45 kW na podporu různých provozních režimů pohonu.
MG3 podporuje následující jízdní režimy, nastavované automaticky systémem pohonu Hybrid Plus:
- EV – čistě elektrický pohon, dokud to stav nabití baterie umožňuje.
- Series (Sériový) – výkon spalovacího motoru se předává generátoru energie, který napájí elektromotor sloužící k pohonu vozidla.
- Series and Charge (Sériový s dobíjením) – sériový hybridní režim plus dobíjení baterie za nižšího zatížení.
- Drive and Charge (Jízda a dobíjení) – spalovací motor pohání kola vozu, ale současně dobíjí baterii prostřednictvím generátoru energie.
- Parallel (Paralelní) – kola jsou poháněna spalovacím motorem i elektromotorem.
Se samotným elektromotorem se vůz rozjede až na 80 km/h. Benzínový čtyřválec 1,5 litru s mimořádně vysokou termodynamickou účinností (41 %) pracuje s Atkinsonovým cyklem a dosahuje výkonu 75 kW (102 koní). Pohon Hybrid Plus dále díky elektromotoru o výkonu 100 kW zprostředkuje dostatečnou výkonovou kapacitu v celém spektru otáček.
Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou, která zprostředkuje hospodárný provoz a cestovní pohodlí. V porovnání s variátorovými převodovkami (CVT), které u hybridních vozů obvykle vídáme, má převodovka MG několik klíčových výhod. MG3 v první řadě nabízí agilní akceleraci a vysokou efektivitu, na rozdíl od klasických hybridů s typickou prodlevou po sešlápnutí akceleračního pedálu. Odezvu MG3 si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport.
Zahájení prodejů MG3 v ČR se očekává na přelomu května a června 2024.
Foto: MG ČR