Lexus NX 450h+ – Poprvé s plug-in hybridem – test

Od svého prvního vstupu na trh v roce 2014 prošel poměrně velkými změnami. Také jeho současná generace je oproti předchůdci hodně jiná. Tentokrát se ale úpravy týkaly hlavně technologií. Vybrali jsme si do testu model 450h+, plug-in hybrid, který získal loni v Británii titul prémiového auta roku.

Lexus NX (1)

Díky celkovému výkonu 227 kW dokáže zrychlit z nuly na stovku za 6,3 sekundy, zároveň ale umí být hodně úsporný a spokojit se se spotřebou kolem litru benzínu na sto kilometrů. V emisích na úrovni kolem třiceti gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr je šampionem. Jak se ale cítí řidič a posádka v kabině? Jak se líbí zákazníkům a jak se s ním jezdí? Zjišťovali jsme v redakčním testu.

Nový model se od předchozího liší spíš v detailech, jakými jsou například nová světelná lišta na zádi a nápis „Lexus“ pod ní. Vřetenovitá přední maska už není tolik skloněná a působí přívětivěji než dřív. Autu přibylo na délku 20 milimetrů, rozvor je o 30 milimetrů delší a do šířky auto narostlo o 20 milimetrů. Na výšku je navíc pouhých 5 milimetrů, ale rozšířil se rozchod předních i zadních kol. Výsledná délka 4 660 milimetrů je pořád dostatečně kompaktní pro příjemné manévrování, hlavní je ale celková změna proporcí, která nyní lépe vyhovuje jízdní stabilitě. Modrá barva laku v kombinaci s černými detaily nenápadně podtrhuje elegantní tvary, zároveň ale slibuje i jízdní dynamiku spojenou s výkonným motorem.

Lexus NX (3)

Kabina se proměnila zejména co do infotainmentu, protože středovému panelu dominuje veliký displej, přes nějž se ovládá většina funkcí a nastavení. Design virtuálního přístrojového štítu je naproti tomu až puristický, působí ale přehledně a zobrazuje všechny informace, které potřebujete k jízdě. V duchu nové koncepce Lexusu, která klade důraz na maximální soustředění řidiče na dění na silnici, je také head-up displej. Jde zkrátka o to, aby se oči šoféra nemusely dívat po různých přístrojích, a ruce hledat tlačítka a ovladače. Ovšem ne vždycky je nastavení pomocí displeje snadné a intuitivní. Další možností je samozřejmě multifunkční volant.

Luxus je tu stále jedním z hlavních cílů, a tak se nově dveře otevírají pomocí tlačítka, elektrické otevírání a zavírání víka kufru je rychlejší a tišší. Zavazadla o objemu 545 litrů se pohodlně srovnají na rovné ložné ploše, která ukrývá ještě spodní dno pro lepší organizaci předmětů. Sedačky potažené perforovanou kůží jsou pohodlné, na místě řidiče a spolujezdce dostatečně široké a středová loketní opěrka nedovolí „boj“ lokty. A pro zdůraznění individuality obou pasažérů je tu i středová konzola jasně oddělující obě sféry. Na zadních sedadlech není nouze o místo a nechybí sklápěcí opěrka, pokud tu cestují jen dva lidé.

Lexus NX (8)

Hnací ústrojí tvoří hybridní pohon s externím dobíjením, tedy plug-in, jež je v názvu označen znaménkem +. Pohonné ústrojí modelu 450h+ tvoří 2,5litrový motor a elektromotor, celkem disponuje systém výkonem 306 koní. Pohon kol zajišťují elektromotory na obou nápravách. Vůz v této konfiguraci by měl být schopen ujet až 63 kilometrů čistě na elektřinu a to rychlostí až 135 km/h. Během testu se nám podařilo bezemisně ujet na jedno nabití 60 kilometrů, tedy celkem ve shodě s technickými parametry. Bez dalšího nabíjení se spotřeba na jednu nádrž benzínu ukázala na 5,9 l/100 km.

Spolupráce spalovacího motoru s elektromotory a bezestupňovou převodovkou e-CVT je hladká, někdy je až natolik uhlazená, že zrychlování skoro nevnímáte. To je potřeba zohlednit hlavně při dálniční jízdě, kdy se hladce a za malou chvilku můžete dostat nad rychlostní limit, aniž si to uvědomíte. Navíc je auto směrově velmi stabilní a výborně krouží zatáčky, takže svádí k rychlejší jízdě, a to i díky minimálním náklonům.

Lexus NX (7)

Vyspělé asistenční systémy jsme si už tak trochu zvykli brát jako samozřejmost, Lexus je zařadil do výbavy v rámci bezpečnostního paketu Lexus Safety Systém+ a přidal do něj nové hlasové ovládání „Hey Lexus“, které komunikuje i v češtině. Důležitá je i konektivita, pro niž jsou v kabině dokonce čtyři USB porty, dva vpředu a dva vzadu, přičemž tři jsou typu USB-C, k dispozici je i bezdrátová nabíječka mobilních telefonů.

Lexus NX pořídíte v základu a s akční nabídkou od ceny 1 199 000 Kč, za testovanou verzi to bude rovněž v akci od 1 499 000 Kč. Vyšší stupeň výbavy F Sport, který byl také u testovaného vozu, je v ceníku u 450h+ od 2 120 000 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru