Lexus představil nový hybridní model LBX

Lexus uspořádal v Praze pro novináře představení zcela nového hybridního modelu LBX. Je to doposud nejkompaktnější vůz Lexusu, dá se říci, že to je vstupní model k této luxusní značce. Měl by to být přelomový vůz, který bourá tradiční hierarchii luxusu. České zastoupení má v plánu prodat minimálně 500 kusů ročně.

IMG_20230814_131135_resized_20230815_123619167

LBX je zkratkou pro „Lexus Breakthrough Crossover“ – kompaktní SUV, které rozšiřuje záběr značky Lexus o nový segment trhu. Má být atraktivní zejména pro ty zájemce, kteří o vozu této značky dosud možná neuvažovali, případně bude zajímavou volbou pro každého, kdo touží po kompaktnějším voze nebo potřebuje druhé vozidlo kvůli novým požadavkům v rámci životního stylu. Sériová výroba LBX bude spuštěna v Japonsku koncem roku 2023.

Cílem návrhářů Lexus bylo vytvořit vůz charakterem spíše uvolněný než formální, vyzařující originální a suverénní styl, k němuž lidé okamžitě pociťují sympatie. Nejnápadnějším designovým prvkem je nové uspořádání přídě s „rozdělením“ vřetenovité masky chladiče – charakteristického znaku designu poslední dekády – na znamení toho, že Lexus tímto vstupuje do nové éry. Maska byla sjednocena do jediného lichoběžníkového tvaru pod úzkým otvorem vedeným napříč pod náběžnou hranou kapoty, zde s propojením štíhlých jednotek světlometů. Výsledný design staví na tradiční koncepci „odhodlaného pohledu“ Lexus. Tento prvek, který se představil u vývojové studie LF-S z roku 2003, se počátkem nultých let stal charakteristickým stylistickým znakem sériových modelů Lexus.

IMG_20230814_131236_resized_20230815_123651942

Model LBX měří na délku 4190 mm, je široký 1825 mm, vysoký 1545 mm a vyjíždí na podvozku s rozvorem 2580 mm. Na karoserii hladce navazuje nízko přikrčená kapota a její postranní části, zatímco zadní střešní spoiler společně se zadními svítilnami vylepšují aerodynamické vlastnosti a přispívají k nízké spotřebě a jízdním schopnostem LBX.

LBX je prvním modelem značky, který bude postaven na jedné z variant globální podvozkové platformy Lexus GA-B pro kompaktní vozy, od základu upravené v souladu s požadavky značky. Klíčové výhody uvedené platformy zahrnují nízké těžiště, široký rozchod, krátké převisy a vysokou tuhost karoserie. Ve všech provedeních se používají vzpěry McPherson na přední nápravě; u verzí s pohonem samotných předních kol je na zadní nápravě torzní příčka, zatímco LBX s pohonem všech kol používá dvojité lichoběžníkové uspořádání.

LBX_COOL_int_LI_09A

Pohon LBX zajišťuje nová generace hybridního elektrického systému Lexus s autonomním dobíjením, jehož součástí je kompaktní a lehký tříválec 1,5 litru. Součástí systému je i nová bipolární baterie typu NiMH s nízkým odporem a vysokým výkonem, zajišťující výkonovou posilu prostřednictvím elektromotoru při zrychlování, resp. vylepšující schopnosti jízdy na samotnou elektřinu v režimu EV. Maximální výkon plně hybridní soustavy pohonu činí 136 k (100 kW) a nejvyšší točivý moment dosahuje 185 Nm.

IMG_20230815_003750_resized_20230815_123806682

LBX jako SUV nabízí volitelný pohon všech kol Lexus E-Four, jehož součástí je dodatečný elektromotor na zadní nápravě. Při rozjezdech, v zatáčkách a na kluzkých površích systém automaticky rozděluje hnací sílu na zadní kola, a přispívá tak k jízdní stabilitě.

Ceník začíná na 865 tisících korunách, ale při objednání do konce roku platí akční cena začínající na 749 tisících Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru