MG HS – Moderní a praktické – test

Po loňském úspěšném vstupu na český trh se značka MG znovu připomněla zákazníkům, a to dalším modelem v nabídce. Jedná se o vůz s označením HS – prostorné SUV střední kategorie. Auto, které má pod kapotou výhradně spalovací benzínový motor, jsme otestovali z pohledu využitelnosti rodinami s dětmi.

MG HS (1)

Na první pohled je zjevné, že má ambici zaujmout a přesvědčit svěžím designem, který nešetří výraznými detaily. Za všechny jmenujme třeba sebevědomě tvarovaný přední nárazník se záhyby pro mlhovky nebo reliéfní strukturu přední mřížky s logem MG uprostřed.

Parametry napovídají, že se jedná o kompaktní vůz, s nímž bude příjemné manévrování. Na délku měří 4,57 metru. Zároveň ale stojí na dlouhém rozvoru 2,72 metru, což znamená očekávání velkorysého vnitřního prostoru. Rozhodně to platí i pro zavazadelník, který pojme nadprůměrných 580 litrů. V kabině je dostatek místa, pohodlně se tu usadí nejen řidič se spolujezdcem, ale i pasažéři na zadních sedadlech. Z tohoto pohledu je to auto jako stvořené pro rodinné cestování.

MG HS (2)

Palubní deska má tradiční členění, většina ovladačů se ale nastěhovala k dotykovému displeji – tlačítka tu téměř nenajdete. Oceňujeme ovládání páky automatické převodovky – dobře se s ní manipuluje a je ergonomicky příhodně umístěna na středovém tunelu. Kaplička přístrojů obsahuje virtuální ukazatele, na nichž najdete řadu informací. Tady je potřeba zmínit, že zpočátku není úplně snadné se v nich vyznat. Celkově se auto ovládá příjemně a pohodlně.

Nabídka motorizací pracuje s přeplňovaným zážehovým motorem 1,5 litru ve dvou variantách – se šestistupňovým manuálem nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT, která se také ocitla v našem testu. Motor o výkonu 119 kW s točivým momentem 250 Nm pohání přední kola a má slušný zátah, díky němuž auto hravě udrží krok i na dálničním limitu. Z technických parametrů zjistíte, že s automatem dosahuje auto zrychlení z nuly na stovku za 9,4 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než v případě manuální převodovky. V tabulkách se uvádí kombinovaná spotřeba 7,6 l/100 km, což není daleko od hodnoty 8,2 litru, kterou jsme zaznamenali během testu.

MG HS (7)

Pro cesty s rodinou je ideální komfortnější naladění podvozku i v případě testovaných 17palcových kol. Potěší směrová stabilita i minimální náklony v zatáčkách. Další plusy si auto připisuje za balík jízdních asistentů MG Pilot, mezi nimiž najdete například systém automatického nouzového brzdění, varování před čelní srážkou, aktivního udržení v jízdním pruhu či asistence pro jízdu v koloně. Většina jich je již v základní výbavě.

MG HS je v nabídce od ceny 663 940 Kč, a to s manuální převodovkou. Za automat si připlatíte 49 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru