Vyzkoušeli jsme nové pneumatiky Turanza 6 firmy Bridgestone

Bridgestone představil na polygonu v Hradci Králové svou novou vlajkovou loď v segmentu letních touring pneumatik, která nese označení Bridgestone Turanza 6. Vyzkoušeli jsme ji obutou na vozech značky Cupra, Škoda, Toyota a Hyundai. A to při náročných testech na mokru při losím testu, brzdění na mokru v přímce i při vyhýbání před překážkou, jakož i při průjezdu prudkou zatáčkou střídavě za sucha a na mokru.

_DSC0442

Nová prémiová pneumatika má nabízet nejlepší výkony na mokru ve své třídě pro bezpečnou jízdu, také má poskytovat vyšší úroveň trvalé udržitelnosti díky mimořádně dlouhé životnosti a vyšší hospodárnosti. Sami jsme se přesvědčili, že Turanza 6 dává řidičům pocit kontroly nad vozem a jistoty při řízení v proměnlivých a nepředvídatelných podmínkách včetně deštivého počasí. Podle testů organizace TÜV SÜD překonává Bridgestone Turanza 6 konkurenty v segmentu nejlepšími výkony na mokru ve své třídě. Tato pneumatika byla nejlepší při průjezdu zatáčkou a vynikající výkony předvedla i při jízdě v přímém směru. Dosahuje nejlepšího hodnocení “A” v EU štítkování pro přilnavost na mokru ve své třídě.

_DSC0760

Podle průzkumu společnosti Bridgestone 86 % řidičů uvádí „výkon na mokru“ jako jeden z nejdůležitějších aspektů při nákupu pneumatiky. Déšť a mokrou vozovku považují řidiči za hlavní výzvu, s níž se na silnicích setkávají. Bezpečnost není jedinou oblastí, v níž nová pneumatika vyniká. Nabízí také mimořádně dlouhou životnost, která je o 22 % delší v porovnání s předchozí pneumatikou Turanza T005. Oproti předchůdci došlo ke snížení valivého odporu o 4 %. K tomu přispívá nově zavedená aerodynamická ochrana ráfku, která snižuje za jízdy aerodynamický odpor vzduchu způsobovaný pneumatikou. Pneumatika je výsledkem mnoha technologií, jako jsou inovace v uspořádání dezénu, složení směsi a konstrukci pneumatiky. Příkladem jsou nejmodernější technologie TECHSYN a ENLITEN. Obě technologie jsou vůbec poprvé použity u pneumatiky Bridgestone pro trh náhradní spotřeby.

Bridgestone vyvinul tuto novou pneumatiku pomocí průkopnické technologie virtuálního vývoje pneumatik. Ta umožňuje vytvořit a testovat digitální verzi vyvíjené pneumatiky. Společnost tak může předpovídat provozní vlastnosti pneumatiky v různých podmínkách ještě dřív, než vyrobí fyzické prototypy. Tento trvale udržitelný přístup vede ve vývojové fázi k úspoře 21 % surovin a emisí CO2. Venkovní testování se navíc zkrátilo o 60 tisíc kilometrů, čímž se emise CO2 snížily o 7,7 tuny.

_DSC0930

Díky využití nejmodernější technologie ENLITEN je pneumatika také připravena pro hybridně a elektricky poháněné vozy. Nízký valivý odpor prodlouží dojezd na jedno nabití sady akumulátorů. Vynikající ovladatelnost vyřeší problémy s jízdními vlastnostmi elektromobilů. Vyšší odolnost vůči opotřebení eliminuje zkrácení životnosti v důsledku větší hmotnosti a vyššího točivého momentu. Nižší hlučnost přispívá ke komfortu řidiče, a to zejména v elektromobilech s téměř nehlučným pohonem. Turanza 6 má v porovnání s předchůdcem o 2 dB nižší vnější hlučnost za jízdy.

Pneumatika Bridgestone Turanza 6, vyvinutá a vyráběná v Evropě, je na evropských trzích k dispozici od ledna 2023. Sortiment produktové řady letních pneumatik pro trh náhradní spotřeby zahrnuje 136 rozměrů pro 16“ až 22“ kola a je určen pro osobní vozy a silniční SUV. Nabídka se tak rozroste o 34 nových rozměrů se zaměřením na segment kol s velkým průměrem ráfku.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru