Peugeot 408 – Novinka, která se líbí – test

Mezi crossovery a SUV, která v současnosti dominují automobilovému trhu, je štíhlý dynamický fastback nepřehlédnutelným dravcem. O to zajímavější je zjištění, že je uvnitř prostorný a dokáže být hodně úsporný. Proto jsme ho vybrali do rodinného redakčního testu.

IMG_20230412_160442_resized_20230419_062747730

Nemá v modelové řadě Peugeotu předchůdce, zaujme ve všech směrech. Ten první je design, který přitahuje pozornost. Automobilka jej přirovnává k šelmě a je pozoruhodné, jak je to výstižné. Ať už se podíváte na ostré linie přední mřížky, štíhlou siluetu nebo zajímavý tvar zadního nárazníku, který je jakoby obráceně, než je běžné. Díky tomu vypadá nejen dynamicky, ale také o dost delší, než ve skutečnosti je. Přitom na délku měří 4,69 metru, tedy ještě docela kompaktní rozměr. Sympaticky trendy působí lehké oplastování spodního okraje vozu.

Další příjemný dojem vyvolává interiér. Kabina nabízí velkorysý prostor, a to i díky dlouhému rozvoru 2,79 metru. Zavazadelník pojme 536 litrů nákladu, cestování s kufry pro celou rodinu tedy nebude problém. Přitom na zadních sedadlech je místa dost, kolena, lokty ani hlava netrpí nedostatkem prostoru a sedačky jsou pohodlné a dobře tvarované.

IMG_20230412_160521_resized_20230419_062808112

Řidič má před sebou i-Cockpit, palubní desku a přístroje v typickém stylu současných peugeotů. Jeho ergonomie je snad to jediné, co nemusí vyhovovat úplně každému. Volant je sice zploštělý nahoře i dole, i tak ale může trochu trvat, než najdete ideální pozici, v níž je dokonale vidět na všechny přístroje v digitálním štítu. Tomu naopak nelze vytknout vůbec nic – všechny informace jsou tu přehledně uspořádány. Displej infotainmentu, pod nímž jsou umístěny dotykové plochy pro nastavení, tak řidič prakticky nepotřebuje, protože většina ovládání je možná přes tlačítka na volantu.

Hlavní rozhodování přijde u volby pohonné jednotky. Na výběr je konvenční spalovací motor 1.2 PureTech o výkonu 130 koní, kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou. Mnohem zajímavěji ale vypadají obě verze plug-in hybridního pohonu, které nabízejí systémový výkon 180 nebo 225 koní. V našem testu se ocitla výkonnější plug-in hybridní verze, s níž jsme dosáhli spotřeby benzínu během testu 4,4 l/100 km, přičemž jsme absolvovali úseky s nabitou i nenabitou baterií. Rozdíl v jízdním projevu je poznat – když je akumulátor nabitý, auto je o dost živější, výborně akceleruje a požitek z jízdy je výraznější. Podle tabulek je kombinovaná spotřeba uváděna 1,2 l/100 km a dojezd čistě na elektřinu 63 kilometrů, nám se vzhledem k chladnějšímu období po plném nabití ukazoval dojezd většinou kolem 35 kilometrů. Výbornou práci odvádí osmistupňová automatická převodovka, zejména v elektrickém režimu je jízda maximálně hladká a přitom nechybí dynamika například při předjíždění.

IMG_20230412_160331_resized_20230419_062640125

Pro rodinné cestování je podstatný i výběr asistenčních systémů, které pracují na základě informací od šesti kamer a devíti radarů, a jejichž centrem je adaptivní tempomat. K dispozici je systém nouzového brzdění a varování před srážkou, aktivní systém pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravních značek a mnohé další.

Základní cena modelu Peugeot 408 je 830 000 Kč, plug-in hybrid lze pořídit od 1 070 000 Kč, testovaná výkonnější verze začíná na 1 140 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru