Volkswagen představil nový model ID.7, první globální elektrický model značky pro vyšší střední třídu. Vůz má být komfortním cestovním sedanem, který nabízí kombinaci dojezdu až 700 kilometrů (WLTP) , suverénního pohonu, velkorysého interiéru a prémiových technologií. Téměř pětimetrový model se vyznačuje také zdokonaleným, zákaznicky orientovaným konceptem ovládání a vysokou kvalitou. V Evropě a Číně bude ID.7 uvedeno na trh v letošním roce, v Severní Americe v roce 2024.
ID.7 je prvním modelem na základě modulární platformy pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) se zcela novou generací velmi hospodárného pohonu. Jeho elektromotor o výkonu 210 kW/286 k je dosud nejvýkonnějším elektromotorem v modelech Volkswagen ID. Tato výkonová varianta bude k dispozici nezávisle na zvolené velikosti akumulátorové baterie. Agregát s interním označením APP550 byl vyvinut ve spolupráci se společností Volkswagen Group Components v Kasselu, kde je také vyráběn. Nový pohon byl optimalizován především z hlediska spotřeby elektrické energie. V závislosti na velikosti sady akumulátorů bude možné podle předběžných údajů dosáhnout na jedno nabití dojezdu až 700 kilometrů podle metodiky WLTP a nabíjecích výkonů až cca 200 kW. Cestování na dlouhé vzdálenosti ocení především řidiči s vysokými počty ujetých kilometrů a fleetoví zákazníci.
Vůz má vnější délku téměř pět metrů a aerodynamicky tvarovanou karoserii. Jeho klesající oblouk střechy ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu cca 0,23 v závislosti na výbavě. Velkorysou nabídku prostoru v interiéru pro všech pět cestujících bylo možné vytvořit díky dlouhému rozvoru náprav ve spojení s krátkými převisy karoserie.
Součástí nového konceptu jsou především následující sériově dodávané prvky: − displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců) − průhledový displej s rozšířenou realitou − nové ovládání klimatizace a libovolně nastavitelná tlačítka pro oblíbené funkce integrovaná do první úrovně menu informačního a zábavního systému − dotykové posuvníky se spodním osvětlením. S novými masážními sedadly nebo elektronicky ztmavitelnou panoramatickou střechou nabízí ID.7 prvky výbavy na přání, které jsou jinak k dispozici pouze ve vyšších třídách u prémiových konkurentů. Novou panoramatickou střechu s „chytrým sklem“ lze dotykovým ovládáním elektronicky zprůhlednit nebo zneprůhlednit. Stejně jako u mnoha dalších funkcí může i ovládání střechy probíhat prostřednictvím hovorových hlasových povelů – o jejich realizaci se postará nový hlasový asistent „IDA“.
Nově vyvinuta byla i na přání dodávaná přední sedadla, která poprvé ve voze značky Volkswagen nabízejí adaptivní klimatizaci sedadel Climatronic – ta podle přání uživatelů zajišťuje chlazení, vyhřívání i vysoušení. V nabídce je rovněž masážní funkce oceněná pečetí kvality AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Portfolio výbavy na přání završuje audiosystém Harman Kardon o výkonu 700 W, jehož 14 highendových reproduktorů včetně centrálního reproduktoru vpředu a subwooferu v zavazadlovém prostoru zaručuje přesvědčivé zážitky z poslechu.
Asistenční systémy, jakým je „Travel Assist“ se sdílenými daty, převezmou v případě potřeby řízení vozu v příčném i podélném směru. Volkswagen vyvinul tuto asistenční funkci ve spolupráci se společností CARIAD, která se v rámci koncernu Volkswagen specializuje na software. Od rychlosti jízdy 90 km/h na vícepruhových dálnicích může systém „Travel Assist“ podporovat řidiče také asistovanou změnou jízdního pruhu. Řidič musí na celý proces dohlížet, ale asistenční funkce mu citelně usnadňuje řízení. To platí i pro parkování, které elektrický Volkswagen zvládá různými způsoby samočinně. Jedním z nich je zaparkování vozu pomocí paměťové funkce na vzdálenost až 50 metrů. Řidič přitom může sedět za volantem nebo na parkovací manévr dohlížet zvenku v aplikaci na chytrém telefonu.
Nové ID.7 je jedním z deseti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026. Již v letošním roce se začne prodávat nové ID.3, ID. Buzz s dlouhým rozvorem a sedan ID.7. V roce 2026 bude uvedeno elektrické kompaktní SUV a sériová verze studie ID. 2all za méně než 25 000 eur. Nové ID.7 pro evropské a severoamerické trhy se bude vyrábět v závodě Volkswagen Emden. Varianta modelu ID.7 pro Čínu bude mít zajištěnu lokální výrobu.