MG ZS – Legenda v novém pojetí – test

Historické kořeny má značka MG v britském Oxfordu, kde William Morris téměř před sto lety založil Morris Garages. Úspěchy v závodech jako je třeba slavná Mille Miglia přinesly MG gloriolu, její současnost se ale píše pod křídly čínského koncernu SAIC Motor. Ten svěřil prodej na českém a slovenském trhu AutoBinck Group.

MG ZS (2)

Nástup loni v létě byl výrazný a my jsme o něm již vícekrát informovali v časopisu AutoforDrive. A otestovali jsme oba modely, s nimiž MG oslovilo české zákazníky – větší hybridní SUV s označením EHS a kompaktní model ZS, jemuž se věnuje tento test.

Design je sympatický a zcela jiný než u většího vozu EHS. Model ZS je v současné podobě na trhu od roku 2017, modernizací prošel v roce 2020. Přední maska sází na robustní tvář s velkou šestihrannou mřížkou chladiče a výraznými liniemi nárazníku, v jehož záhybech jsou umístěny mlhovky. Světlomety jsou protaženy daleko do boků, svým tvarem dodávají autu dobrácký výraz. Záď je spíše zaoblená, profil je ale dynamický díky vysoko zdvižené linii oken, na niž opticky pěkně navazuje sklon střešního spoileru.

Kabina testovaného auta byla velmi dobře vybavená, přičemž řada prvků je součástí standardu už u základní výbavy. Líbil se nám dole zploštělý volant obšitý perforovanou kůží, tvar sedaček nabídl dobrou oporu, nechybělo boční vedení. Výrazné prošívání najdete i na palubní desce, na kůži manžety řadicí páky. Vzhledem ke kompaktním rozměrům je prostor pro cestující výborně vyřešen a přitom ještě zbylo dost místa pro zavazadla – kufr pojme velmi slušných 449 litrů nákladu.

MG ZS (5)

Rozměrná kaplička před řidičem ukrývá digitální ukazatele s infodisplejem uprostřed. Údaje na něm jsou velmi dobře čitelné, trochu horší je to s obrazovkou infotainmentu, který nereaguje příliš rychle, v displeji jsou navíc viditelné velké odrazy z okolí. Chvíli trvá seznámení s nastavením klimatizace, která nepracuje se stupni, ale barevnými „dílky“. V ostatním je pobyt na palubě příjemný a bezproblémový.

Podobné je to s ovládáním. Testovaný vůz s litrovým tříválcovým motorem byl vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou, v nabídce je ovšem i manuál. V obou případech jsou poháněna přední kola. Ačkoliv bychom u tak malého motoru čekali zájem zákazníků spíš o manuální převodovku, řazení testovaného automatu bylo bezproblémové a i když se nejedná o „trhače asfaltu“ (zrychlení z nuly na stovku trvá 12,4 sekundy), jízda po městě byla hladká. Výkon motoru na relativně lehké auto (1 339 kg podle technického průkazu) s přehledem stačí, vyzkoušeli jsme úspěšně i dálniční jízdu. Spotřeba se při snaze o úspornou jízdu blížila hodnotou 7,5 l/100 km číslu udávanému v technických parametrech, kde najdete s automatem 7,2 l/100 km, s manuálem 6,6 litrů. Naladění podvozku je komfortní, ovšem nevyhnete se náklonům v zatáčkách. Při jízdě po pražských „kočičích hlavách“ ho ale oceníte.

MG ZS (3)

Silnou stránkou ZS je bohatá výbava v základu a patří sem i škála asistenčních systémů. Ve standardu je například asistent pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů, od druhého stupně výbavy pak detekce mrtvého úhlu, varování před změnou jízdního pruhu, sledování dopravní situace za vozidlem při couvání.

MG ZS pořídíte podle aktuálního ceníku od ceny 424 940 Kč s motorem 1,5 DVVT o výkonu 106 koní, testovaná motorizace začíná o sedmdesát tisíc výš.

Testovaný model:

MG ZS 1.0 TGI

motor:  zážehový tříválec 999 cm3

výkon:  92 kW/111 k při 5 200 ot./min

točivý moment:  160 Nm při 1 900 – 4 700 ot./min.

rozměry:  délka 4 323 mm, šířka 1 809 mm, výška 1 663 mm

rozvor náprav: 2 577 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru