Premiéra Peugeotu 308 – Další díl úspěšného příběhu

Kompaktní hatchback má za sebou více než sedm milionů prodaných kusů, mnohá ocenění a titul COTY z roku 2014. Kromě toho posbíral řadu pochvalných recenzí od odborné motoristické veřejnosti. Bude nastupující nová generace stejně úspěšná? Zúčastnili jsme se národní premiéry. 

308-zelena

Peugeot jej představil již na jaře 2021, do prodeje u nás se dostává nyní. V novém provedení přináší nejen inovovaný design, ale také pestrou nabídku motorizací, mezi nimiž nechybí jak spalovací motory včetně naftového, tak plug-in hybridní systém.

Automobilka změnila před časem své logo a model 308 tudíž dostal také lva nově umístěného na mřížku chladiče. Úzké světlomety s tenkou svislicí denních Led diod vycházejí ze současného designového jazyka značky. Verze GT jsou kromě toho vybaveny světlomety s Matrix LED technologií, které jsou účinnější a bezpečnější pro řidiče i ostatní účastníky provozu.

Peugeot 308 (2)

Architektura interiéru pracuje opět s i-Cockpitem, který je na první pohled identifikovatelný díky nízké hranaté kapličce přístrojového štítu. Prodloužení rozvoru o 55 milimetrů přispělo ke zlepšení prostorového komfortu cestujících. Vzhledem ke kompaktním rozměrům vozu potěší objem zavazadelníku 412 litrů, z toho 28 litrů je v oddělené schránce pod podlážkou.

Zásadní důležitost pro ovládání vozu má volant, na němž jsou soustředěny všechny podstatné funkce. Umožňuje ovládat rádio, telefon i asistenční systémy, zároveň má zabudovaná čidla pro rozpoznání úchopu – další krok v cestě k autonomnímu řízení. Informace pro řidiče se zobrazují ve virtuálním štítu, který je možno konfigurovat podle vlastních priorit. Pod displejem infotainmentu jsou nově designované klávesové ovladače. Středová konzola nese přepínač a tlačítka jízdních režimů, obojí nahrazuje páku automatické převodovky.

Peugeot 308 (3)

Kolik motorizací nový model nabídne? Ve srovnání s konkurencí je nabídka docela bohatá. Především jsou tu dvě hybridní varianty – celkové výkony jsou 225 nebo 180 koní, v obou případech se jedná o plug-in spojený s motorem PureTech, řazení zajišťuje osmistupňový automat a dobíjení je možné výkonem 3,7, respektive 7,4 kW s dobou nabití do plné kapacity od 1:55 do 7:05 hodin podle typu nabíječky.

Konvenční pohony reprezentuje benzínová jednotka PureTech 1,2 litru, tříválec s šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou EAT8, volba je mezi výkonem 110 nebo 130 koní. Dieselový motor je čtyřválec 1,5 litru s výkonem 130 koní, možnost řazení je jak manuálně, tak automatickou osmistupňovou převodovkou.

308-bila

Asistenční systémy jsou sdruženy v balíčku Drive Assist 2.0, v němž k adaptivnímu tempomatu a systému pro udržování v pruhu přibyly tři nové funkce – poloautomatická změna jízdního pruhu fungující v rychlostech od 70 do 180 km/h, doporučení rychlosti podle dopravního značení a optimalizace rychlosti podle sklonu zatáčky. Ve standardu či za příplatek jsou k dispozici i další systémy pro bezpečnější jízdu a usnadnění parkování.

Peugeot 308 je v aktuálním akčním ceníku dostupný od 490 000 Kč, první hybridní verze začíná na 795 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru