Toyota představuje nové SUV Corolla Cross

Toyota Corolla Cross má přinést do nejprodávanější modelové řady prostornost, mimořádnou praktičnost a robustní design SUV automobilového segmentu C. První vozy dorazí k českým zákazníkům na podzim příštího roku.

3_COROLLA_CROSS_HYBRID_2

Nové SUV rozšiřuje paletu karosářských variant Toyoty Corolla (vedle hatchbacku, kombi Touring Sports a sedanu) a současně doplňuje modelovou nabídku SUV značky Toyota, která je nyní v rámci evropského trhu nejpestřejší. Staví na podvozkové platformě TNGA od Toyoty, nejnovější vývojové variantě platformy GA-C. Pro evropský trh bylo speciálně upraveno i efektní a robustní stylistické ztvárnění, které přináší kombinaci světlometů a zadních skupinových svítilen sladěných s přední maskou v podobě dvojitého lichoběžníku, vymodelovanými blatníky s vytaženými lemy a zkosenou kabinou SUV pro náročné podmínky dnešních měst.

Vůz měří na délku 4460 mm, je 1825 mm široký, 1620 mm vysoký a používá rozvor 2640 mm. Je zařazen mezi modely Toyota C-HR a RAV4 uprostřed vysoce konkurenčního evropského trhu SUV nižší střední třídy.

2_COROLLA_CROSS_HYBRID_1

Corolla Cross je prvním globálním modelem od Toyoty těžícím z výhod nového hybridního systému páté generace. Plně hybridní systém páté generace s autonomním dobíjením, sloužící k pohonu předních (FWD) nebo všech kol (AWD-i), navazuje na předchozí provedení s nabídkou vyššího točivého momentu, většího zapojení elektřiny, hospodárnějšího chodu.

Přepracována byla převodovka společně s použitím nového systému mazání a rozvodu oleje, kde se uplatnil olej s nízkou viskozitou. To se pak odráží v provozní hospodárnosti a navýšení výkonu díky menším elektrickým i mechanickým ztrátám. Nový bateriový modul využívá nejnovějších výsledků vývoje lithium-iontových baterií, a je tak výkonnější a o 40 % lehčí než doposud. Navýšením výkonu elektromotoru i spalovacího motoru vzrostl celkový systémový výkon o více než 8 %.

Hybridní pohon FWD 2,0 litru produkuje 146 kW (197 k) a uděluje vozu zrychlení z místa na 100 km/h za 8,1 sekundy. Varianta s pohonem AWD-i využívá další elektromotor na zadní nápravě s pozoruhodným výkonem 30,6 kW. Zadní elektromotor se připojuje automaticky ve prospěch lepších záběrových vlastností, jistoty za volantem a pocitu bezpečí na površích se zhoršenou přilnavostí. Parametry zrychlení Corolly Cross AWD-i jsou stejné jako v případě provedení FWD.

Hybridní systém 5. generace přináší i další zlepšení jízdních vlastností. Systém pohonu nyní vykazuje lineárnější charakter a vyšší předvídatelnost i regulovatelnost při zrychlování, kdy je rychlost vozidla lépe sladěna s otáčkami spalovacího motoru ve prospěch intuitivního a přirozeného chování vozu. Za tímto účelem byla upravena kalibrace určující skutečnou odezvu hnacího ústrojí na pokyny od akceleračního pedálu.

Kromě mnoha moderních technologií přichází nová Corolla Cross s modernizovaným ovládacím rozhraním, které přináší nejmodernější multimediální technologie. Součástí přístrojové desky ve speciálním uspořádání pro evropský trh je zbrusu nový digitální přístrojový štít o velikosti 12,3″ s podporou nejrůznějších konfigurací, jakož i 10,5″ centrální displej multimediální soustavy. Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3″ je vybaven novým hardwarem i softwarem.

17_COROLLA_CROSS_HYBRID_16

Od uvedení modelu v roce 1966 se celosvětově prodalo přes 50 milionů vozidel s označením Corolla. Nová Corolla Cross podpoří cíl společnosti prodávat do roku 2025 na 400 tisíc vozidel, což odpovídá 9% podílu v mimořádně konkurenční oblasti evropského trhu.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru