Toyota jede na Dakar s novým Hiluxem

Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing potvrdil, že na Rallye Dakar 2022 postaví nový vůz GR DKR Hilux T1+. Zcela nové provedení právě zakončilo vývojovou fázi prototypu a v příštích týdnech budou probíhat další úpravy a ladění před  zahájením dakarské rallye počátkem ledna příštího roku. Nový vůz je v rámci programu Toyota Dakar největším technologickým skokem od samotného počátku v roce 2011. 

2-Toyota_GR_2022_DKR_Hilux_T1+_19_0

Nový GR DKR Hilux T1+ je poháněn dvojitě přeplňovaným agregátem 3,5 litru V6 z nové ikonické Toyoty Land Cruiser 300 GR Sport. V porovnání s předchůdcem dosahuje vyššího točivého momentu za nižších otáček a přínosem je i pokles hmotnosti motoru, ačkoli celková hmotnost vozu v souladu s předpisy narostla na 2000 kg. Výkonové parametry nového motoru se řídí pravidly FIA, a jednotka proto nabízí max. výkon 298 koní a cca. 660 Nm točivého momentu, tedy přibližně na úrovni parametrů sériové jednotky.

S ohledem na špičkové schopnosti sériového dvojitě přeplňovaného agregátu pro Land Cruiser 300 V6 mohl tým tuto jednotku použít bez výraznějších úprav. Používá se tak standardní systém přeplňování od Toyoty, jakož i standardní mezichladič. Pro soutěžní účely bylo nutné změnit orientaci mezichladiče, ale samotná komponenta zůstává v sériové podobě..

Vůz dále používá systém zavěšení kol, jehož zdvih se zvýšil z 280 na 350 mm, aby posádka mohla naplno využít předností nového obutí, zvětšeného z 32 na 37″; pneumatiky jsou krom toho širší (nárůst z 245 na 320 mm). Větší obutí nového vozu je ještě zvýrazněno litými koly. Kola vozu byla nedílnou součástí programu vývoje T1+ již od samotného počátku, a tým se navíc rozhodl neupravovat povrch, kde zaujme přirozený vzhled hliníku. V souladu se změnou předpisů pro kategorii T1+ nyní vůz poveze pouze dvě náhradní pneumatiky – oproti dříve používaným třem.

1-Toyota_GR_2022_DKR_Hilux_T1+_4_5

Pro Dakar 2022 tým připraví čtveřici vozů, přičemž v čele útoku pojede Nasser Al-Attiyah z Kataru společně s francouzským navigátorem Mathieuem Baumelem. Týmovým kolegou uvedených vítězů Rallye Dakar 2019 bude opět Giniel de Villiers (vítěz Dakaru 2009); Jihoafričanovi bude v ročníku 2022 dělat navigátora Dennis Murphy.

Na Dakar se vracejí Henk Lategan a Brett Cummings z Jihoafrické republiky, jejichž cílem po nehodě v páté etapě dakarského ročníku 2021 je předvést rychlé tempo až do samotného konce závodu. Volantu posledního z vozů sestavy se ujme Shameer Variawa s navigátorem Daniem Stassenem (oba JAR).

Tým absolvoval závěrečnou zkoušku uplynulý víkend v Jihoafrické republice a následně se vozy počátkem letošního prosince připraví na odeslání do Saudské Arábie. Finální podoba trasy Rallye Dakar 2022 bude teprve oznámena, nicméně lze očekávat, že terénní podmínky budou hodně podobné ročníkům 2020 a 2021.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru