Off-roadová ikona Defender má elektrický pohon. Ale taky ohromující osmiválec s 525 koňmi.

Loňský návrat legendy má letos další pokračování. Ikonický Defender se předvedl v náročném exteriéru španělského polygonu Les Comes jak s výkonným osmiválcem, tak pod taktovkou elektrifikovaného plug-in hybridního systému. Do nabídky se tak dostal mimořádně široký rozsah motorizací.

DEF_110_V8_OFFROAD_210721_12

Comebackem drsného off-roadu vsadil Land Rover evidentně na dobrou kartu, s níž rozehrál mimořádný zájem zákazníků. Z užitkového vozu, v němž si řidič pohodlně opřel loket jedině o hranu otevřeného okénka, se stal luxusní automobil, jenž hýčká šoféra i posádku koženými sedačkami a multimediálními systémy. Naštěstí při této proměně výrobce nikterak neslevil z nároků na terénní schopnosti a odolnost v extrémních situacích. Na vlastní kůži jsme se o tom přesvědčili na prestižní novinářské prezentaci v Experience centru poblíž Barcelony.

Off-roadové tratě tu nejsou vybudované z ocelových můstků, vše se odehrává v kulisách lesních cest s pořádnými výmoly a krkolomnými svahy. Defender tu exceloval ve všech disciplínách. Dynamický osmiválec má podvozek laděný jako na rallye, proto jsme s ním absolvovali okruh na prašné cestě. Lehké pohazování zádi je s víc než dvěma tunami ve volantu docela adrenalin, „defík“ ale umí i jiné kousky. Když nás instruktor vyzval, abychom si s ním „skočili“, skoro se nechtělo věřit, ale realita předčila všechna očekávání. Doskok při rychlosti 60 km/h byl kupodivu měkký a celkem příjemný, očekávaný tvrdý dopad se nekonal. Hybrid nezůstal pozadu, zvlášť když se pustil do zdolávání svahu, který by člověk lezl snad jen po čtyřech. „Stačí prostě nastavit příslušný režim, auto si to vyšplhá samo,“ pravil instruktor a nemluvil do větru. Vyšplhalo! Sjezd prudkého (ale opravdu prudkého) kopce bez nutnosti zásahu Defender zvládl stejně bravurně a tak samozřejmě, jako by měl schopnosti Spidermana.

DEF_90_V8_OFFROAD_210721_22

V terénu se Defender předvedl na jedničku, modelový rok 2021 ovšem přidal hlavně nové motorizace, mezi nimiž nechybí plug-in hybrid, který se svým systémovým výkonem 404 koní patří k nejsilnějším v nabídce. Z nuly na stovku zrychluje za 5,6 sekundy, dokáže ale také ujet až 43 kilometrů čistě na elektřinu. Model P400e kombinuje dvoulitrový benzínový čtyřválec s elektromotorem o výkonu 105 kW a specialitou je schopnost jet ve zcela bezemisním režimu i v těžkém terénu. Také „pracovní“ schopnosti jsou obdivuhodné – auto utáhne až tři tuny a na střeše uvezete až 168 kilogramů nákladu. Baterie se dobijí na 80 % kapacity za dvě hodiny.

DEF_110_PHEV_OFF_ROAD_140721_04

Co se týče objemu motoru, je na zcela opačném pólu nabídky verze V8. Kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který automobilka používá v modelech Jaguar, poskytuje výkon 525 koní. Defender je s tímto motorem nejvýkonnější verzí, jaká se kdy sériově vyráběla. Akceleruje z nuly na stovku za 5,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 240 km/h. Ruku v ruce s novým agregátem jde i nastavení podvozku a vyladění převodovky. Nové odpružení, přepracovaná charakteristika tlumičů a elektronicky řízený zadní diferenciál dovolují prohánět mohutný Defender zatáčkami, skoro jako by to byl malý sporťák. K tomuto pocitu přispívá výrazné snížení náklonů díky regulaci pohybů karoserie systémem Yaw Controller a také sportovně laděná osmistupňová převodovka. Kromě nového režimu Dynamic ovšem v systému Terrain Response 2 najdete všechny off-roadové schopnosti, kterými je Defender pověstný. Tah se spojením luxusu a off-roadu tak Land Roveru dokonale vyšel a i přes ceny, které se od základního 1,4 milionu mohou vyšplhat podle zvolené verze až přes 3,5 milionu korun, hlásí automobilka: vyprodáno!



Facebook

Nejčtenější

Nahoru