Opel Insignia Grand Sport GSi – Zase sportovně – test

Opel Insignia jezdí aktuálně ve své druhé generaci, která přinesla změny designu, ale také v derivátech, které lze u tohoto manažerského vozu objednat. Zatímco u minulé generace se sportovnější verze nazývala OPC, u té současné je výkonnější model opět označován jako GSi. V testu jsme měli její dieselovou verzi.

Opel Insignia (1) velka

Přeplňovaný motor 2.0 BiTurbo s výkonem 210 koní je určen pro verzi GSi jak v provedení karoserie Grand Sport, kterou lze označit jako liftback, tak pro kombi pojmenované Sports Tourer. S motorizací GSi se pojí také designové úpravy, které reprezentuje přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, lemovanými chromovanými lištami, na zádi pak decentní spoiler. Z boku nepřehlédnete červené třmeny výkonných brzd Brembo a paprskovité disky velkých 20 palcových kol obutých do pneumatik s úzkými bočnicemi.

Interiér zaujme především díky sportovním sedadlům s výrazným bočním vedením, integrovanými opěrkami hlavy a výsuvným sedákem. Jedná se o ergonomické sedačky speciálně vyvinuté pro GSi. Na druhou stranu si ale mohou dopřát cestující na zadních sedadlech skutečné pohodlí, protože mají dost místa pro nohy i nad hlavou. Stejně tak zavazadelník, který je dobře přístupný, pojme 490 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel ho můžete rozšířit až na 1450 litrů.

Opel Insignia (6)

Přístrojová deska v horizontálním uspořádání je vyrobena z měkkých materiálů, středový panel nese v horní části displej pro ovládání infotainmentu a pod ním tlačítka k nastavení klimatizace. Přístroje s údaji o jízdě jsou sdruženy v kapličce, a to v podobě tří kruhů, mezi nimiž je největší tachometr umístěný uprostřed. V jeho středu se zobrazuje rychlost a některá hlášení asistenčních systémů. Po bocích jsou umístěny rovněž kruhové ciferníky otáčkoměru a ukazatele hladiny kapalin. Sportovní volant, který je dole zploštělý, je obšitý perforovanou kůží a padne výborně do ruky.

Opel Insignia 5

To hlavní ovšem teprve přijde, totiž výkonný motor ve spojení se sportovně naladěným podvozkem s adaptivními tlumiči. Vznětový agregát, s nímž z nuly na stovku zrychlíte za 7,5 vteřiny, dokáže s Insignií uhánět rychlostí až 245 km/h, přičemž slibuje spotřebu v kombinovaném cyklu 8,7 l/100 km. Během testu byla reálná spotřeba velmi závislá na stylu jízdy. Po městě při klidné jízdě ukázal palubní počítač dokonce hodnoty mezi 4 a 5 litry, zatímco na okresce, kde jsme Insignii nešetřili, nebyla výjimkou ani hodnota nad 10 litry. Dá se to nejspíš přičíst i skutečnosti, že se jednalo o zcela nové auto s nájezdem lehce přes tisíc kilometrů. Řazení zajišťuje osmistupňový automat, který je pro GSi jedinou volbou. Jeho spolupráce s dieselovým motorem je nastavena spíš směrem ke snížení spotřeby, takže trochu „umravňuje“ výkonný agregát, nicméně řazení je hladké a logické, byť ne úplně sportovní.

Zato podvozek je skutečně báječný a bez jediné výhrady. Kratší pružiny jej o 10 mm snižují oproti základní Insignii, sportovní tlumiče zaručí minimální náklony. Kromě běžných režimů Standard, Tour a Sport má GSi navíc ještě Competition, s nímž můžete potlačit zásahy stabilizačního systému. V této sportovní konfiguraci má Insignia ve standardu pohon všech kol, kdy přerozdělování točivého momentu na zadní kola zajišťuje dvojice lamelových spojek. Průjezd zatáčkou je díky tomu přesný a jistý. Otázky vyvolávají velká kola, nicméně i když je podvozek hodně tuhý, nedá se říct, že by přejezdy nerovností byly nekomfortní. Více vrásek vám nadělají nízké pneumatiky, kvůli nimž musíte opatrněji parkovat. Brzdy nejsou přehnaně ostré, jejich nástup je spíš plynulý, nicméně jsou účinné a jejich velké kotouče jsou na výkon motoru víc než dostačující.

Opel Insignia (2)

Ve výčtu bezpečnostních technologií najdete adaptivní světlomety IntelliLux LED matrix s 16 LED segmenty na každé straně, které dosvítí až do vzdálenosti 400 metrů. Nechybí head-up displej zařazený pro Insignii nově s nástupem druhé generace, který se promítá na čelní sklo, ani panoramatický kamerový systém či adaptivní tempomat.

Opel Insignia ve verzi Grand Sport začíná s cenou na 690 990 Kč. Výkonný dvoulitr můžete mít už od 969 990 korun, specifikace GSi má ale na cenovce nejméně 1 039 990 Kč. Přehlídka výbavy GSi ale naznačuje, že velkou část zajímavých položek tady dostanete už ve standardu.

Testovaný model:

Opel Insignia Grand Sport GSi

motor:  vznětový čtyřválec 1956 cm3

výkon: 154 kW/210 k při 4000 ot./min.

točivý moment: 480 Nm při 1500 ot./min.

rozměry:  délka 4897 mm, šířka 1863 mm, výška 1455 mm

rozvor náprav: 2829 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru