Lamborghini představuje nový Huracán EVO

Supersportovní vůz nové generace s motorem V10 vychází z techniky a výkonů modelu Huracán Performante a dosahuje nové úrovně řízení jízdní dynamiky a aerodynamiky.

7546

Huracán EVO je vybaven atmosféricky plněným motorem V10 5,2 litru z modelu Huracán Performante se sacími ventily z titanu a optimalizovanou lehkou konstrukcí výfukové soustavy pro vyšší výkonové parametry a výrazný, emocionální zvuk. Huracán EVO poskytuje nejvyšší výkon 640 k (470 kW) při 8000 otáčkách/min. a maximální točivý moment 600 N.m při 6500 ot/min.. S hmotností bez provozních náplní 1422 kg dosahuje Huracán EVO výkonové hmotnosti 2,22 kg/k, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 9,0 sekundy. Brzdná dráha ze 100 na 0 km/h činí 31,9 m, nejvyšší rychlost je 325 km/h.

Huracán EVO disponuje novým řízením zadních kol Lamborghini a systémem rozdělování točivého momentu mezi všechna kola. Srdcem vozidla je nový integrovaný systém řízení jízdní dynamiky Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Centrální jednotka optimalizuje jízdní dynamiku vozidla až do nejmenšího detailu, a to na základě kompletně integrovaného řízení veškerých systémů pro podporu jízdní dynamiky a nastavení vozidla. Systém je schopen předvídat další kroky i požadavky řidiče, a tímto způsobem zajišťuje ideální jízdní dynamiku.

Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI), rozsáhlý systém senzorů zrychlení a gyroskopů v těžišti vozidla, je nyní využíván v optimalizované verzi 2.0. Hodnoty příčného, podélného a svislého zrychlení, jakož i naklánění karoserie v příčném i podélném směru a otáčení vozidla kolem svislé osy jsou nyní ještě precizněji sledovány v reálném čase. Systém magnetorheologických tlumičů ve zdokonalené verzi 2.0 bezprostředně přizpůsobuje tlumení aktuální jízdní situaci na základě informací LPI. Nový, zdokonalený protiprokluzový systém umožňuje společně s optimalizovaným pohonem všech kol a funkcí Torque Vectoring rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola.

Optimalizované dynamické řízení Lamborghini Dynamic Steering (LDS), které zlepšuje reakce vozidla při průjezdu zatáčkou a minimalizuje potřebný úhel otočení volantu, je nyní propojeno s řízením zadních kol, aby byla zajištěna agilita v nízkých rychlostech i maximální stabilita v rychlých zatáčkách a při brzdění za nejnáročnějších podmínek.

Kombinace všech uvedených systémů je řízena systémem LDVI. Vozidlo díky tomu nabízí extrémně rychlé reakce a bezkonkurenční úroveň ovladatelnosti. Huracán EVO rozpoznává na základě zpracování dat v reálném čase záměry řidiče. Mezi sledované parametry patří ovládání volantu, pedálů brzdy a plynu, zařazený převodový stupeň a jízdní režim, aktivovaný voličem jízdních režimů ANIMA (STRADA, SPORT nebo CORSA).

Vnější podmínky jsou určovány na základě aktivního zavěšení a odhadu adheze, realizovaného pohonem všech kol. Všechny uvedené informace jsou analyzovány systémem LDVI, zpracovány a následně přeměněny na precizní povely pro systémy jízdní dynamiky. Řídicí jednotka pro podporu jízdní dynamiky používá logiku předběžného nastavení. Vozidlo tedy pouze nereaguje na vzniklou situaci, nýbrž předvídá optimální nastavení vozidla pro nadcházející okamžik.

7545

Nový přední nárazník propůjčuje vozidlu nízký, sebevědomý vzhled, zároveň však prostřednictvím předního spoileru s integrovanou aerodynamickou plochou zajišťuje především aerodynamickou účinnost. Rozšířené otvory pro přívod vzduchu mají tvar písmene Y, který je pro DNA designu značky Lamborghini typický. Boční profil modelu Huracán EVO je vysloveně dynamický a okouzlí pro značku Lamborghini charakteristickým šestiúhelníkovým designem linií oken, nově tvarovanými koly a novými bočními otvory pro přívod vzduchu. Stejně jako u závodní verze Huracán Super Trofeo EVO je záď široká a otevřená. Koncovky nové sportovní výfukové soustavy jsou umístěny vysoko v zadním nárazníku vozidla. Do horní části zádě integrovaný spoiler vylepšuje proudění vzduchu, které zásadním způsobem ovlivňuje aerodynamické vlastnosti vozidla. K suverénní aerodynamice modelu Huracán EVO přispívá také nově tvarovaná spodní část vozidla. Díky důsledně aerodynamicky optimalizovanému designu jsou hodnoty přítlaku a aerodynamické účinnosti modelu Huracán EVO pětkrát vyšší než u první generace modelu Huracán.

První zákazníci převezmou nové vozy Lamborghini Huracán EVO na jaře 2019. Doporučená prodejní cena bez daně byla stanovena na 184 034 EUR.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru