Nové jméno je Peugeot Rifter – první jízda

Donedávna se jmenoval Partner. Jedná se o osobní verzi dodávky, která přichází v nové generaci a při té příležitosti si změnila jméno na Rifter. Zní outdoorově a dynamicky, jestli taky tak vypadá a jezdí, jsme zjišťovali během prvních jízd.

Peugeot Rifter

Peugeot jej postavil na nové platformě a dal mu do vínku i-Cockpit, čímž jej jednoznačně zařadil mezi ostatní osobní modely a sundal mu nálepku užitkového auta, u něhož se na komfort a design v kabině jinak moc nehledí. Záměr to byl od počátku, jak prozradil Keith Ryder, šéfdesigner tohoto modelu.

Přední maska vychází ze současných osobních modelů Peugeot. Nárazník a celá spodní část přídě s velkými plastovými plochami ale jasně naznačují, že tenhle parťák je připravený čelit mnohem drsnějšímu zacházení. Posuvné dveře jsou nezbytné pro praktické využití, stejně tak široké víko zavazadelníku. Rifter je v nabídce ve dvou délkách, základní měří 4403 mm, prodloužená je 4753 mm. Stylovost dodají 17 palcová kola s diamantovým výbrusem, určená pro vyšší stupně výbavy.

Nabídka motorizací počítá s rozdílnými požadavky zákazníků a zahrnuje benzínovou jednotku 1.2 PureTech ve výkonových verzích 110 a 130 koní, dieselové agregáty reprezentuje 1.5 BlueHDi ve třech variantách, s výkony 75, 100 a 130 koní. Kromě nejsilnějšího dieselu se všechny motory pojí s pětistupňovým manuálem, pouze výkonnější benzín dostane v příštím roce osmistupňový automat EAT.

Více se dozvíte v novém čísle časopisu AutoforDrive, který je právě na stáncích.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru