Suzuki Vitara je po faceliftu

Modelová řada Vitara se poprvé představila v roce 1988 jako průkopník tehdy zcela nové kategorie kompaktních SUV. Rok 2018 znamená výročí 30 let od představení modelu.

suzuki vitara 2019

Současná, v pořadí již čtvrtá generace modelu Suzuki Vitara se představila v roce 2015. Sází na zmenšení vnějších rozměrů, menší objem motorů a nižší hmotnost. Na českém trhu je Vitara nejprodávanějším modelem značky Suzuki.  Od uvedení současné generace bylo do července 2018 registrováno již 5 885 kusů, z toho 1 404 jen v průběhu letošního roku. Suzuki Vitara se také řadí k nejžádanějším vozům kategorie kompaktních SUV s dvoutřetinovým podílem verzí s pohonem 4×4.

Přední části modernizovaného modelu Suzuki Vitara dominuje nová pětidílná chromovaná maska. Tento výrazný prvek se objevil již na konceptu iV4, který byl předobrazem modelu Vitara, a také na speciální verzi Vitara S. Zadní sdružené svítilny jsou nově vybaveny technologií LED. Diody jsou soustředěny do tří horizontálních linií, nový je také ochranný kryt zadního nárazníku, výraznější, plastičtější a s větším centrálním světlem, které má nově čirý kryt.

suzuki vitara 2019.3

Uvnitř  má přístrojový štít výraznější vzhled kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný 4,2palcový LCD informační displej. Vedle údajů z palubního počítače přehledněji zobrazuje informace o zvoleném režimu systému AllGrip a o aktuálním rychlostním limitu, který poskytuje nově nabízený systém rozpoznání dopravních značek. Kruhové hodiny uprostřed palubní desky mají novou grafiku, která je odvozena od nového vzhledu rychloměru a otáčkoměru.

Nová Vitara nabízí výhradně přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním, které splňují nejnovější emisní předpisy s měřením podle metodiky WLTP.

Motor 1,0 BoosterJet dosahuje parametrů atmosférického zážehového motoru o objemu 1,8 litru, a jízdní dynamikou tedy překonává dosavadní základní pohonnou jednotku 1,6 VVT. Turbodmychadlo zajišťuje dostatek točivého momentu už z nejnižších otáček. Přímé vstřikování benzinu snižuje teplotu spalování a přispívá k jeho vyšší účinnosti, která se odráží v úspoře paliva.

Vitara také nabídne čtyřválcový motor 1,4 BoosterJet (K14C), dosud vyhrazený modelu Vitara S. Z tohoto důvodu již nebude Vitara S dále v nabídce, zatímco motor 1,4 BoosterJet bude v modelu Vitara dostupný v libovolné kombinaci šestistupňové automatické nebo manuální převodovky s pohonem AllGrip nebo pohonem předních kol. Přeplňovaný čtyřválcový motor se bude nabízet nejen v nejvyšším stupni výbavy Elegance, ale také v dostupnějším provedení Premium. Motor 1,4 BoosterJet vedle přímého vstřikování a turbodmychadla disponuje také regulací plnicího tlaku pomocí obtokového ventilu, mezichladičem stlačeného vzduchu a výfukovým potrubím integrovaným do hlavy motoru.

suzuki vitara 2019.2

Šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem je dostupná pro obě pohonné jednotky. Díky většímu rozsahu převodů umožňuje svižnou akceleraci při rozjezdu a přidává nízkou spotřebu při jízdě vyšší rychlostí. Součástí automatické převodovky je chladič převodového oleje, který zvyšuje účinnost přenosu točivého momentu motoru a má příznivý vliv na spotřebu paliva. Vitara s automatickou převodovkou je standardně vybavena volantem s páčkami pro ruční řazení.

U modelu Suzuki Vitara je možnost volby pohonu všech kol nebo automatické převodovky ve spojení s libovolnou pohonnou jednotkou.

Modernizovaná Vitara přichází vybavena pěticí asistenčních systémů, které rozšiřují její možnosti předcházet nehodám a pomáhat řidiči v každodenním provozu. Všechny tyto systémy se dodávají v nejvyšší úrovni výbavy Elegance standardně bez příplatku, stejně jako v prostředním stupni výbavy Premium v kombinaci s pohonem všech kol AllGrip: Dual Sensor Brake Support (DSBS), Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, Sledování mrtvých úhlů (BSM), Sledování pohybu za vozem (RCTA), Rozpoznání dopravního značení (TSR).

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru