Čistě na elektřinu se Škodou?

Na autosalonu IAA ve Frankfurtu představí Škoda svou první studii s čistě elektrickým pohonem a automatizovaným řízením úrovně 3 – vůz Škoda Vision E. Design prošel po světové premiéře v Šanghaji dalším vývojem. Studie představuje další krok do digitální budoucnosti. Nejnápadnějšími designovými detaily jsou chybějící sloupek B a proti sobě se otevírající dveře. Typická je velkorysá nabídka prostoru, moderní asistenční systémy a četná ‚Simply Clever‘ řešení.

SKODA-VISION-E-at-IAA-2017

Design studie Vision E ukazuje znaky nového designového jazyka značky pro elektromobily. Nápadné jsou proti sobě se otevírající dveře a čtyři samostatná, otočná sedadla. Vnější zpětná zrcátka už vůz nepotřebuje – obraz dění kolem vozu je na monitory přenášen díky integrovaným kamerám. Vůz nemá sloupky B, což se pozitivně projevilo na velkorysém pocitu prostornosti a snadném nastupování. V porovnání s vozem ze světové premiéry v Šanghaji prošla evolucí příď vozu, která má nyní ještě výraznější charakter.

Se studií Vision E udělala automobilka velký krok směrem k digitální budoucnosti. První studie s elektrickým pohonem a automatizovaným řízení v historii automobilky ukazuje novou úroveň konektivity. Vedle obrazovky v kokpitu a centrálního dotykového displeje, na němž mohou řidič i spolujezdec odečítat a ovládat všechny důležité funkce a služby, má každý pasažér k dispozici i vlastní monitor. Dotykem tu lze ovládat řadu komfortních detailů, mj. řadu zábavních funkcí, zobrazovat lze i jízdní data vozu. V každé vnitřní výplni dveří je integrována jedna schránka s Phoneboxem, která chytré telefony indukčně nabíjí. Současně slouží jako rozhraní, s jehož pomocí mohou pasažéři pohodlně na příslušném dotykovém displeji ovládat osobní nastavení, data a informace mobilního přístroje.

SKODA-VISION-E-at-IAA-2017-interior

Budoucnost se skrývá i v řadě dalších detailů. Systémy infotainmentu lze ovládat gesty nebo hlasem. Palubní kamery neustále sledují řidiče a prostřednictvím sytému Eye Tracking monitorují jeho aktuální kondici a pozornost. Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v případě únavy. Heart Rate Monitor sleduje srdeční frekvenci a pří zdravotních problémech vůz samočinně zastaví. Stejně jako v mnoha sériových modelech značky, jsou i pasažéři zde samozřejmě neustále online, díky Wi-Fi-hotspotu a LTE modulu.

S délkou 4668 milimetrů, šířkou 1924 milimetrů a výškou 1591 milimetrů je studie nepřehlédnutelná. Díky rozvoru dlouhému 2851 milimetrů a krátkým převisům vpředu a vzadu se konstruktérům podařilo vytvořit velký a komfortní interiér. Díky absenci středového tunelu, vyplývající z koncepce vozu, je studie vpředu i vzadu velice prostorná.

Elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k) pohání všechna čtyři kola. Dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů a maximální rychlost 180 km/h jsou působivé hodnoty. Vision E umožňuje automatizované řízení úrovně 3. Díky systému Autopilot studie při jízdě po dálnici automaticky zrychluje, řídí, brzdí, a dokonce se i vyhýbá. Car Park Autopilot najde volné místo na zaparkování a samočinně s vozem zaparkuje. Akumulátory studie se nabíjejí indukčně.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru