Riziko nákupu bouraného auta je po kalamitě vyšší

Lednové intenzivní sněžení a kalamitní situace, která přišla v prvních dnech letošního roku, s sebou přináší i zvýšené riziko dopravní nehody. Podle odborníků bývá v zimních měsících o poznání více nehod ve srovnání s létem. Celosvětové statistiky ale dokazují, že nemívají tak fatální následky jako ty letní.

2734071_blog

Podle průběžných statistických údajů Policie České republiky bylo jen za prvních sedm dní letošního roku zaznamenáno 1853 dopravních nehod, které Policie šetřila. Předběžná odhadovaná škoda dosáhla více jak 110 milionů korun. Vedle Prahy a Středočeského kraje bylo nejvíce nehod v Královéhradeckém a Ústeckém kraji.

Také odborníci na dopravní bezpečnost potvrzují, že zimní měsíce jsou pro řidiče statisticky mnohem nebezpečnější, přičemž s množstvím napadaného sněhu počet nehod roste. „Řidiči velmi často podceňují klimatické podmínky. I za slunného počasí mohou vozovky namrzat, zejména ve stinných lesních úsecích, kde často dochází k dopravním nehodám,“ říká Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Ve městech dochází k většímu počtu nehod, které ale nemívají vážné následky. „To ovšem neznamená, že auto po menší nehodě bude v pořádku. I v malé rychlosti může zejména u menších vozů dojít výraznému poškození, které nebude na první pohled patrné, ale při neodborné opravě bude následně ohrožovat posádku vozidla,“ dodává Budský. Je tedy na místě vybírat ojetinu u prověřených prodejců a před koupí auto pořádně zkontrolovat.

Mrazivé počasí s sebou ovšem přináší potenciálním zájemců o obměnu vozového parku i nesporné výhody. Podle Miloslava Knapa z pražské Mototechny lze v zimě nejlépe prověřit technický stav auta: „Nízké teploty kladou na auto vysoké nároky a některé ojetiny se s ní nedokážou popasovat. Ojetina, která i v teplotách hluboko pod bodem mrazu nastartuje bez problémů a dobře jede, bývá dobrou koupí. Zima totiž prověří kvalitu baterie a lepé se dají zkontrolovat i topné a výhřevné systémy.“ Je ale potřeba dávat větší pozor na podvozek. „Například na sněhu nemusíte odhalit problémy s brzdami a rozbředlý sníh na vozovce dokáže dobře zamaskovat problémy s podvozkem,“ dodává Knap.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru