Diesel je mrtev, vodík vyhraje – myslí si šéfové automobilek

Do popředí zájmu top manažerů automobilového průmyslu se vrátily elektromobily a otázky pohonu. Na prvním místě v žebříčku nejdůležitějších trendů tak nahradily konektivitu, kterou pro budoucnost viděli jako nejdůležitější loni. Vyplývá to z osmnáctého ročníku průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey, jehož se zúčastnilo bezmála tisíc výkonných manažerů ze 42 zemí, včetně České republiky.

toyota-fcv-plus-001

Přesto, že elektromobily v letošním ročníku průzkumu představují hlavní trend (za číslo jedna ho označilo 50 % respondentů), čtyři pětiny respondentů z řad šéfů automobilek se domnívá, že budoucnost představují naopak palivové články. Podle 62 % z nich dokonce baterie jako pohon budoucnosti selžou v důsledku nedostatečné infrastruktury.

Palivové články vs. baterie a smrt dieselu

Celých 78 % šéfů automobilek se domnívá, že vodíkové palivové články představují hlavního konkurenta pro baterie. Poukazují především na to, že vodíkový pohon je mnohem životaschopnější s ohledem na stávající infrastrukturu a čas „dotankování“. Převážná většina respondentů se také shodne, že existence dieselových pohonů je s ohledem na jejich dopad na životní prostředí dlouhodobě neudržitelná.

Autonomní řízení a mobilita

Respondenti se ve většině shodují, že v otázce autonomního řízení bude nejprve nutné stanovit patřičné standardy, které umožní provoz těchto vozů v globálním měřítku. Zdlouhavost takového procesu také stojí za umístěním této technologie na chvostu trendů.

Průzkum KPMG Global Automotive Executive Survey se detailně zabývá také otázkami budoucích obchodních modelů a spolupráce nebo konkurence na poli nových technologií. Šéfové automobilek ve výsledcích průzkumu signalizují, že zákazníka budoucnosti budou častěji představovat společnosti, které budou zákazníkům nabízet služby mobility jako takové a respondenti dokonce odhadují, že až 50 % zákazníků v budoucnu nebude chtít auto vlastnit.

Lídři a ti druzí

Za technologického lídra šéfové dále považují BMW, a to jak v elektromobilitě, tak v autonomním řízení. V loňském roce druhá Toyota se pak propadla v obou ukazatelích na čtvrté místo za druhou Teslu a třetí Hondu.

BMW zaznamenalo úspěch i v očekávání růstu tržního podílu, kde na prvním místě vystřídalo Toyotu. Úspěch bavorské automobilky očekává 58 % top manažerů automobilového průmyslu. Volkswagen naopak neobhájil pozici v TOP 3 a propadl se na šesté místo. Největší posun vpřed zaznamenal Daimler/Mercedes Benz, který se posunul ze šestnáctého místa na třetí, mezi odpověďmi respondentů ze Severní Ameriky dokonce místo první. Pokles tržního podílu pak manažeři nejvíce očekávají u Fiat Chrysler a indických automobilek Mahindra a Tata.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru