Nejsilnější Octavia RS všech dob přijíždí

Česká automobilka odhaluje modernizovaný model Škoda Octavia RS. Dynamický charakter zvýrazňuje nová příď, modifikovaná záď a sportovně laděný interiér s ambientním osvětlením. Model je v nabídce v provedení liftback a kombi.

161220-0ctavia-rs-1

Pro obě karosářské verze jsou k dispozici dva čtyřválcové agregáty. Zatímco vznětový motor 2,0 TDI má stejně jako dosud výkon 135 kW (184 k), výkon zážehového motoru 2,0 TSI vzrostl o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Tím se stává nejsilnějším a nejrychlejším sériovým modelem v historii řady Octavia. Nové špičkové technologie infotainmentu, konektivity a asistenčních systémů zvýrazňují výjimečnost tohoto kompaktního, sportovně laděného vozu ve svém segmentu.

161220-0ctavia-rs-3

Mimořádně sportovní a emocionální vzhled nového provedení modelu vychází z výrazně přepracovaného designu této modelové řady. Příď vozu se širší maskou chladiče, vizuálně rozšířenou o pár světlometů v krystalickém designu, působí maskulinním a dynamickým dojmem i díky nově tvarovanému nárazníku se širšími vstupy pro chladicí vzduch s výplní se strukturou včelí plástve. Také čtyři Full-LED adaptivní světlomety (AFS) a do nárazníku integrované mlhové světlomety LED dotvářejí vzhled nové přídě.

161220-0ctavia-rs-2

Zádi dominuje výrazný černý difuzor a charakteristický červený reflexní pás odrazové plochy, tedy prvky charakterizující tento model. Osvětlení registrační značky sériově využívá světelné diody. LED prvky, tvořící typické písmeno C, jsou také v nově uspořádaných koncových svítilnách. Na zádi je nepřehlédnutelné také přítlačné křídlo na hraně výklopné zádi u liftbacku, resp. střešní spoiler u kombi.

Také černé provedení interiéru vyzařuje sportovní charakter modelu. Sportovní sedadla RS nabízí díky zvýšeným bokům a integrovaným hlavovým opěrkám výborné boční vedení těla cestujících. Vedle provedení sportovních sedadel s látkovým potahem s prvky z Alcantary jsou nově v nabídce na přání dodávaná sportovní sedadla potažená Alcantarou. Multifunkční sportovní volant (u vozů s převodovkou DSG s páčkami pro řazení) má věnec potažený perforovanou kůží. Součástí sériové výbavy je působivé Ambientní osvětlení. Odkládací prostory a vnitřní dveřní kliky jsou osvětlené, pedály září v hliníkovém lesku a prahové lišty jsou opatřeny logem RS.

O 15 mm snížený podvozek a ve srovnání s předchůdcem a o 30 mm širší rozchod kol vzadu zvýrazňují dynamický charakter nového vozu, stejně jako červené brzdové třmeny. Sériově se na vůz montují 17palcová kola, volitelně jsou v nabídce kola 18palcová a 19palcová. Elektromechanické řízení s variabilním převodem, volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (volitelně), stabilizační program ESC s funkcí XDS+ nebo adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) dále přispívají k intenzivnímu požitku z jízdy.

161220-0ctavia-rs-4

Nový motor vozu Octavia RS 2,0 TSI má nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 min-1. Sportovně laděný vůz s pohonem předních kol z 0 na 100 km/h sprintuje za 6,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 250 km/h, kombinovaná spotřeba 6,5 l na 100 km (149 g CO2/km; všechny hodnoty: liftback s manuální převodovkou). Sériově je vůz vybaven manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je dodávána šestistupňová převodovka DSG.

Vznětový motor má výkon 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 Nm od 1750 min-1 akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4,5 l/100 km (119 g CO2/km; všechny hodnoty: liftback s manuální převodovkou).Vůz je volitelně k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG.

Zkratka RS byla ve spojení s vozy Škoda poprvé použita v roce 1974 v motoristickém sportu, od roku 2000 se s ní označují špičkové sportovní verze v modelové paletě značky. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 vozů Škoda Octavia RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru