Od Hondy přichází inovovaný Rebel

Model Rebel s řadovým 500 ccm dvouválcem, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, přichází s novým svěžím vzhledem. Díky kombinaci klasického a nového stylu se jedná o atraktivní a snadno ovladatelný stroj, jenž svému majiteli nabízí spoustu prostoru pro další customizaci.

17ym-rebel-9 

Pro mnoho jezdců ve věku kolem 20 let – generaci Y, která vyrostla v digitální éře – motocykly znamenají mnohem více než pouhý dopravní prostředek. Musí ztělesňovat životní styl, přístup a musí svému majiteli umožnit vyjádření vlastní identity. Očekávání těchto jezdců se liší od motocyklového mainstreamu a to se odráží i ve strojích, které je oslovují. Musí vyhovovat jejich životnímu stylu, ale zároveň musí nabízet potenciál pro další individuální úpravy.

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471 ccm řadovým dvouválcovým motorem vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

Trubkový ocelový rám modelu Rebel je zcela nový a dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: ‘“JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě korunované strmě se svažující 11,2 litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita.

Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm upevněný na nosníku z hliníkové slitiny.

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 44,6 Nm při 6 000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 33,5 kW při 8 500 ot./min.

Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru