Hybridní Kia Niro už je na českém trhu

Společnost KIA MOTORS CZECH uvedla na český trh zcela nový hybridní crossover Niro. Tento převratný model v sobě spojuje praktičnost crossoveru a úspornost hybridního pohonu Jako vůbec první model značky KIA byl Niro od počátku vyvíjen jako hybridní automobil.

kia-niro_2

KIA Niro je důležitým přínosem pro portfolio vozů značky KIA v České republice, jelikož doplňuje rodinu modelů s alternativním pohonem o čistokrevný hybrid. Tato kategorie přitom letos jako jediná zaznamenává mezi alternativními pohony meziroční růst, který činí téměř 50 %. Hybridy zároveň tvoří téměř čtvrtinu všech vozů s alternativními pohony, které byly letos v ČR registrovány.

KIA Niro přichází na trh s motorizací 1,6 GDI HEV, tedy kombinací řadového zážehového čtyřválce se zdvihovým objemem 1 580 ccm a synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, který dokáže přidat až 32 kW výkonu. Díky tomu je KIA Niro schopna vyvinout maximální rychlost až 162 km/h a kombinovaná spotřeba paliva dosahuje pouhých 3,8 litru na 100 km. Niro je dostupná ve dvou úrovních výbavy – Comfort a Exclusive. V obou případech s automatickou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.

kia-niro_3

Ceny nové KIA Niro začínají již na 599 980 Kč za úroveň výbavy Comfort a 669 980 Kč za Exclusive. Na obě varianty je navíc poskytována akční sleva ve výši 15 000 korun. Standardem u značky KIA je sedmiletá výrobní záruka s omezením na 150 000 km, přičemž první 3 roky bez omezení kilometrů. Při využití financování KIA Select je Niro dostupné již od 4 999 Kč měsíčně.

Niro je se svojí délkou 4355 mm, šířkou 1805 mm a výškou 1545 mm celkově menší než zbrusu nová Kia Sportage, nicméně svými půdorysnými rozměry překonává hatchback Kia cee’d. Díky rozvoru 2700 mm a krátkým převisům (870 mm vpředu, resp. 785 mm vzadu) je interiér vozu mimořádně prostorný a nabízí tak posádce dostatečný prostor i komfort, což bývá tradiční výzva pro auta s hybridním pohonem. Přitom je karoserie tohoto modelu navržená s ohledem na dosažení co nejmenšího odporu vzduchu. Součinitel aerodynamického odporu Cd dosahuje jen 0,29, což činí z Nira zdaleka nejaerodynamičtější hybrid na trhu.

Více informací v aktuálním čísle časopisu AutoforDrive, který je právě v prodeji.

kia-niro_1

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru