Audi Q3 – čekání na Q2 – test

Je až s podivem, jak rychle a úspěšně vtrhla mezi tradiční automobilové třídy malá a mini SUV. Zpočátku jsme se ptali po jejich smyslu, hledali ty správné zákazníky, divili se, k čemu je bude kdo potřebovat. Realita dala zapravdu výrobcům – lidé si je kupují a některé modely dokonce trhají rekordy v prodejích. Do této společnosti zapadá i Audi Q3, model, který nedávno prošel menšími obměnami. Nyní jsme tento model vyzkoušeli při netrpělivém čekání na novinku letošního roku od Audi, a to Q2.

SONY DSC

V nabídce prémiové značky je od roku 2011, takže nastal čas pro změny a modernizace. Nesou se v duchu přiostřených rysů, vylepšených motorů a nechybí modernizace světlometů, které jsou už několik let v ústředí zájmu automobilky, a to u většiny nabízených modelů.

Model Q3 má rozměry, které se hodí do dnešní uspěchané doby, kdy nikdo nedává nikomu přednost, ve městě se neobejdete bez podzemních garáží, neustále nastupujete a vystupuje a pořád máte časový skluz. Na délku měří 4388 mm, šířka je 1831 mm a výška 1590 mm. Dobře se s ním manévruje, snadno se s ním někam vmáčknete a jeho podvozek není ani nízko, ani příliš vysoko. Přitom ale působí sebevědomě a robustně, velká mřížka chladiče, která má nově horní rohy protažené až ke světlometům, naznačuje, že pod kapotou není nějaké chrastítko. Větší svaly ukazuje přední nárazník díky plastovým lištám s otvory pro nasávání vzduchu.

 

SONY DSC

Nové jsou světlomety, které mají vpředu xenony v základní výbavě, denní svícení zajišťují LED diody. Můžete si připlatit a světla budou kompletně LED diodová, volitelné jsou i postupně se rozsvěcující směrovky, které nejsou jen působivé, ale podle výzkumů také bezpečnější pro ostatní řidiče na silnici.

V interiéru výrazné změny nenajdete, ovladače zůstaly stejné a displej multimediálního rozhraní MMI se stále sklápí ručně do palubní desky. Audi Q3 je postavena na rozvoru 2603 mm, což by znamenalo slušný prostor pro cestující. Hodně ale asi „ukousl“ zavazadelník, který má parádních 460 litrů, pasažéři na zadních sedadlech ale nebudou mít místa nazbyt. I za volantem se lépe usadí subtilnější postava, pro ženy je tudíž toto auto naprosto ideální. Sedadla jsou pohodlná a nástup a výstup bez problémů díky dobře položené výšce podlahy.

 

SONY DSC

Dvoulitrový turbodiesel pod kapotou má vylepšený výkon a pohání Q3 silou 150 koní. Ve spojení s testovaným šestistupňovým manuálem se projevoval celkem svižně, i když trochu překvapil větší hlučností, a to při pomalé i rychlejší jízdě. Má ovšem velmi příznivé ekonomické parametry, kromě toho, že splňuje normu Euro 6, spotřeboval během redakčního testu průměrně jen 5,9 l/100 km.

Podvozek je nastaven tak, aby nejlépe vyhovoval pro jízdu ve městě, protože příjemně vyžehlí příčné nerovnosti a přitom není nějak zbytečně měkký nebo houpavý. Směrová stabilita na dálnici je také dobrá a nemusíte se bát ani klikatější silnice, protože přes nezbytné náklony karoserie v zatáčkách je jinak chování auta příkladné. Kdo si připlatí, může mít Q3 s adaptivním podvozkem a pohonem všech kol quattro, a to byl i případ testovaného vozu.

V nabídce příplatkové výbavy je i slušná paleta asistenčních systémů, Q3 může mít systém pro sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruhu, kamery pro rozpoznávání dopravních značek nebo inteligentní parkovací asistent.

Zákazníci Q3 by měli především preferovat aktivní životní styl, takže tomu odpovídá i nabídka různého příslušenství, jako jsou nosiče jízdních kol, lyží, kajaků a podobně. Zajímavostí je možnost objednání kempinkového stanu, který lze připevnit k otevřeným pátým dveřím.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1968 cm3

výkon:  110 kW/150 k při 3500 ot./min.

točivý moment:  340 Nm při 1750 – 2800 ot./min.

rozměry:  délka 4388 mm, šířka 1831 mm, výška 1608 mm

rozvor náprav: 2603 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru