S Mustangem na okruhu

Ford Mustang si získal tolik příznivců v Evropě, že se automobilka po letech rozhodla uvést jej oficiálně i na starém kontinentu. Je skoro k nevíře, že se sem oficiálně po celou dobu své existence nedovážel, protože snad každý malý kluk, který má rád auta, ví, oč jde, když se vysloví jeho jméno.

Strana 46 - 47 3

Ukázalo se, že to byl dobrý počin, vždyť jen na jaře minulého roku, tedy dávno před tím, než se poprvé objevil v showroomech, bylo objednáno přes dva tisíce vozů. Ford jej ostatně na cestu přes oceán vybavil řadou vyspělých technologií, vylepšil, co se dalo a přitom nasadil velmi přijatelnou cenovku. Nadšení však nebyli jen Evropané. V prvním pololetí 2015 se prodalo v Evropě už více než osm tisíc Mustangů, celosvětově jich pak bylo registrováno přes 76 tisíc, což znamená pozici nejprodávanějšího sportovního vozu na světě. V americkém Michiganu už začala i výroba modelů s řízením na pravé straně, takže se mohou na Mustanga těšit zákazníci v dalších pětadvaceti zemích světa.

Čím je Mustang tak přitažlivý? Určitě to nebude kolenní airbag ve schránce spolujezdce, byť je právě v jeho použití prvním na automobilovém trhu. Příchylnost hledejte spíše v designu, výkonném motoru V8 a příznivé ceně. Další podrobnosti vám můžeme nabídnout po odpoledni stráveném ve společnosti Mustangů v provedení fastback i convertible. Průvodcem nám byl také automobilový závodník Martin Prokop, který je aktuálně oficiálním jezdcem Czech Ford National Team.

Mustang bude k mání (tedy až na vás dojde řada) s pětilitrovým vidlicovým osmiválcem, který poskytuje výkon 421 koní. Pro ukázněné frajírky, kteří se chtějí hlavně předvádět, je tu také možnost volby úspornějšího 2.3 EcoBoostu s výkonem 317 koní.

Pro Evropu dostal Mustang spoustu novinek a vylepšení, například sériový sportovní paket s výkonnějšími brzdami a chlazením. Především ale prošel téměř revolučním vývojem podvozku, protože přece jen, ty evropské silnice… Úplně poprvé má podvozek nezávislé zavěšení (vpředu upravený McPherson, vzadu Integral Link). Styl jízdy ovlivňuje přepínač režimů, který nastaví odezvu na plyn, řízení a způsob řazení automatické převodovky na Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Kromě toho můžete ještě nastavit posilovač na Normal, Comfort a Sport. Majitel osmiválce má k dispozici ještě Launch Control pro akceleraci při pevném startu a Line Lock pro aktivaci brzd na předních kolech. S motorem V8 startuje z nuly na stovku za 4,8 sekundy a disponuje neskutečným točivým momentem 530 Nm.
Ideální vyvážení hmotnosti v poměru 54 na 46 (u EcoBoostu je to 53 na 47) spolu se zvýšenou tuhostí karoserie a novým řešením podvozku dělá z Mustanga mnohem víc okruhový vůz, s nímž vám jde především o rychlost a čisté vyjetí zatáčky. Pro milovníky jízdy bokem bude utržení zádi i při vypnutém ESP mnohem těžší. Klidně si ale můžete dopřát i poměrně pohodovou jízdu po běžné silnici.

Mustang měří na délku 4784 mm a na šířku 1916 mm, což se vám na první pohled možná nezdá, přitom stojí na rozvoru 2720 mm. K designu, který je mucholapkou i pro ty, kdo se o auta nezajímají, lze dodat snad jen to, že v duchu doby má Mustang LED světlomety, i když jen u zadních svítilen, přední jsou bi-xenony. Jinak je tu vše, jak má u pravé ikony být. Charakteristická přední maska s cválajícím koníkem, který rozbuší vaše srdce dřív, než si sednete za volant, tupě seseknutý žraločí nos vpředu, žebrování světel vzadu. Krásnou dívku v kovbojském klobouku už si budete muset opatřit sami, ale za volantem Mustangu to bude hračka.

Šťastlivci, na které se usměje štěstí ve frontě, si musí připravit nejméně 939 000 Kč, pokud se spokojí se čtyřválcovým EcoBoostem 2.3. Na osmiválec budete muset 125 tisíc přidat, což se vám ale stonásobně vrátí zážitky za volantem vašeho nového Fordu Mustang.

A ještě poznámku na konec, Mustang tak okouzlil novináře z poroty Ankety Auto roku 2016 v ČR , že se dostal do 2. kola mezi pět finalistů.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru