Nový Peugeot 308 se představuje

Nový Peugeot 308 nabízí 8 systémů nové generace, např. Nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) nebo Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning). Jedná se o první vůz skupiny PSA s adaptivním tempomatem s funkcí Stop u automatické převodovky a s funkcí 30 km/hod u manuální převodovky. Pro snadnější parkování má vůz systém Visiopark 1 se zadní 180° kamerou. Dalším pomocníkem je funkce Park Assist, která dokáže změřit volné místo k zaparkování a ovládá během parkování volant namísto řidiče.

PEUGEOT_308SW_0905JS_201

Systém i-Cockpit nabízí funkci Mirror Screen umožňující duplikovat displej telefonu na dotykovém displeji. Jde o systém triple play kompatibilní s protokoly Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. Nová 3D navigace nabízí funkci hlasového ovládání. Rychle reagující navigace s připojením na TomTom Traffic umožňuje optimalizovat trasy podle reálného provozu.

PEUGEOT_308_0905PROD_301

Dieselový motor BlueHDi 180 S&S, který je určen výhradně verzi GT, je nyní spojen s automatickou převodovkou EAT8 nové generace. Tato nová převodovka, vyvinutá ve spolupráci s japonským výrobcem Aisin, řadí osm převodových stupňů lineárně a velmi reaktivně. Umožňuje spustit systém Stop&Start již od 20 km/hod.

Peugeot je jednou z prvních značek, jejíž vozy již dnes v předstihu splňují emisní normu Euro 6.c. Od září 2018 nebudou emise v reálném provozu (RDE) smět přesáhnout 2,1 násobek homologovaných emisí.

Tříválcový benzínový motor prošel vylepšením. Emise jsou zpracovávány u zdroje a u výfuku, výsledkem je účinnější snížení znečištění ovzduší a další snížení spotřeby. U motoru PureTech 130 k S&S bylo díky přesnějšímu řízení vstřikování vylepšeno spalování. Plyny procházejí přes katalyzátor a filtr pevných částic s pasivní regenerací (Gasoline Particle Filter).

Pokud jde o dieselové motory, nový Peugeot 308 je prvním vozem skupiny PSA s novým motorem BlueHDi 130 k S&S. Tento čtyřválcový motor rovněž využívá systém zpracování emisí u zdroje a u výfuku. Účinnost spalování je zlepšena specifickou geometrií spalovací komory, což je postup, který prokázal svou účinnost v závodě 24 hodin v Le Mans. Systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) má  vyšší účinnost. Je umístěn co nejblíže motoru pro rychlejší spuštění systému následného zpracování výfukových plynů.

Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru