Peugeot letos rozšiřuje svou nabídku elektrických vozů o dva zásadní modely, které představují vrchol techniky v rámci aktuální produktové strategie značky. SUV E-3008 a E-5008 ve verzi Dual Motor sdílejí novou platformu STLA Medium, dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 325 koní, pohon všech kol a baterii o využitelné kapacitě 73 kWh. Každý z nich ale míří na jinou cílovou skupinu – zatímco E-3008 zaujme sportovně střiženým fastback designem a kompaktnějšími rozměry, E-5008 nabízí až sedm míst k sezení nebo alternativně pětimístnou konfiguraci s obřím zavazadlovým prostorem.
Výkon a jízdní dynamika
Základem obou vozů je soustava dvou elektromotorů – přední disponuje výkonem 213 koní (157 kW), zadní přidává dalších 112 koní (83 kW). Kumulovaný výkon činí 325 koní a točivý moment dosahuje 509 Nm. Díky tomu zvládne E-3008 zrychlení z 0 na 100 km/h za šest vteřin, E-5008 o půl sekundy pomaleji.
Dojezd a nabíjení
Oba modely využívají lithium-iontovou baterii s využitelnou kapacitou 73 kWh. U E-3008 umožňuje dojezd až 487 kilometrů, u většího a těžšího E-5008 činí dojezd 465 kilometrů. V obou případech je podporováno rychlé DC nabíjení – z 20 na 80 % za zhruba 30 minut. Standardem je také inteligentní správa baterie (Smart Battery Management), která při střídavém nabíjení umožňuje automatické omezení na 80 %, čímž se prodlužuje životnost akumulátoru.
Čtyři jízdní režimy
Z hlediska jízdní dynamiky nabízí obě SUV čtyři jízdní režimy. V režimu Normal je upřednostňován přední motor a výkon je částečně omezen kvůli efektivitě. Režim 4WD zajišťuje trvalý pohon všech kol s rozdělením výkonu v poměru 50:50 a je určen pro kluzké povrchy nebo jízdu mimo asfalt. V režimu Sport jsou aktivní oba motory, řízení a odezva plynového pedálu se zostřují a vůz podává maximální výkon. Režim Eco naopak omezí dostupný výkon a upraví chování klimatizace i akcelerace pro co nejnižší spotřebu.
Vše v ceně
Peugeot E-3008 a E-5008 Dual Motor se na českém trhu prodávají výhradně v té neluxusnější výbavě, kterou automobilka Peugeot dokáže v současné době nabídnout. Zahrnuje takřka všechno, přiobjednat můžete maximálně tažné zařízení a sadu na opravu pneumatiky. Jinak je všechno v ceně včetně čalounění z Alcantary, sedadla Executive s elektrickým nastavením, vyhříváním a masáží, panoramatického střešního okna, 360stupňového kamerového systému VisioPark 3, poloautonomního řízení Drive Assist Plus 2.0 nebo Hi-Fi systému Focal® s deseti reproduktory. Nechybí ani dvacetipalcová kola, indukční nabíjení telefonu, vyhřívané čelní sklo a další komfortní a bezpečnostní výbava.
Variabilita prostoru
Rozdíl mezi modely je především v proporcích a variabilitě interiéru. E-3008 má zavazadlový prostor o objemu 544 až 1 619 litrů, zatímco E-5008 ve verzi se sedmi sedadly nabídne až 1 185 litrů. Nově Peugeot uvádí na trh i pětimístnou verzi modelu 5008, která pobere až 2 310 litrů, což je rekordní hodnotou v segmentu. Značka tím reaguje na poptávku po velkých SUV s maximálním zavazadlovým prostorem bez nutnosti třetí řady sedadel. Díky tomu si zákazník může zvolit, zda dá přednost univerzálnosti sedmimístného modelu, nebo maximálnímu objemu zavazadelníku.
Ceny a záruky
Cena E-3008 325 Dual Motor je stanovena na 1 540 000 Kč, větší E-5008 ve stejné specifikaci startuje na 1 625 000 Kč. Pětimístná verze E-5008 s menší výbavou se nabízí od 1 070 000 Kč. Tak jako i ostatní osobní modely Peugeot i tyto mají pětiletou akční záruku, osm let pak na baterii. Uvedení na český trh se plánuje ve druhé polovině roku 2025.
Zdroj a foto: Peugeot