Zahájena výroba vozu Peugeot e-Expert Hydrogen

Z výrobní linky sjel 13. prosince vůbec první sériový vůz Peugeot na vodíkový pohon. Peugeot se tak stává jedním z prvních výrobců, kteří v segmentu užitkových vozů nabízejí vedle konvenčních a 100% elektrických verzí také variantu poháněnou vodíkovými palivovými články (hydrogen full cell).

 foto02e

Pro vodíkovou dodávku Peugeot je charakteristické zabudování celého systému „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“ do motorového prostoru a podvozku. Prvním zákazníkem, kterému bude vůz dodán ještě před vánočními svátky, je Watea by Michelin, nedávno vzniklá dceřiná společnost skupiny Michelin. Watea by Michelin se zabývá řešením ekologické mobility.

Zahájení výroby nového vozu přichází 15 měsíců po uvedení modelu e-Expert s bateriovým pohonem na trh v roce 2020. Model e-Expert byl na začátku roku 2021 vyhlášen Mezinárodní dodávkou roku (International Van of The Year) a je šestým vozem značky Peugeot, který toto prestižní ocenění od roku 1992 získal.

Peugeot e-Expert Hydrogen vychází z bateriového modelu e-Expert. Vyrábí se ve Francii v závodě Hordain (region Hauts de France na severu Francie), následná přestavba probíhá v německém Rüsselsheimu na výrobních linkách kompetenčního centra skupiny Stellantis zaměřeného na vodíkovou technologii.

Inovací nového vozu Peugeot e-Expert Hydrogen je systém „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“ skupiny Stellantis. Ten tvoří:

palivový článek, jenž díky vodíku v nádrži vyrábí elektřinu potřebnou k pohonu vozidla;

vysokonapěťová lithium-iontová baterie s kapacitou 10,5 kWh;

baterii lze dobíjet z elektrické sítě a v určitých fázích jízdy napájí také elektromotor.

foto03e

Vlastnosti nového vozu Peugeot e-Expert Hydrogen:

  • schopnost překonat všechny vzdálenosti bez emisí CO2,
  • schopnost natankovat vodík za 3 minuty pro dojezd více než 400 km dle WLTP (v současné době probíhá homologace),
  • disponuje nabíjecí zásuvkou pro vysokonapěťovou baterii;
  • 2 délky (L1 a L2) se stejným objemem nákladového prostoru jako dieselová a bateriová elektrická verze,
  • užitečný objem až 6,1 m³,
  • užitečné zatížení až 1 000 kg,
  • tažná kapacita až 1 000 kg,
  • přizpůsobivost všem podmínkám na silnicích a dálnicích s maximální rychlostí 130 km/hod.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru