Nové Audi A6 Avant je pro ty, kteří vedou aktivní životní styl – první jízda

Zúčastnili jsme se představení a prvních jízd s novou generací modelu Audi A6 Avant, který si zájemci mohou objednávat již od března tohoto roku. Na českém trhu jsou nabízeny výhradně verze s pohonem všech kol quattro a vstupní verze se čtyřválcovým vznětovým motorem o výkonu 150 kW stojí 1 716 900 korun včetně DPH.

2025-06-30_16-24-20_020

Podvozek modelu Audi A6 Avant se vzduchovým odpružením a řízením všech kol zajišťuje na dlouhých trasách i v ulicích velkoměsta vysokou úroveň jízdního komfortu a agilní ovladatelnost. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu, cx = 0,25, je nejnižší ze všech modelů Audi Avant poháněných spalovacím motorem a přispívá k hospodárnosti.

Exteriér vyzařuje sportovní charakter a propůjčuje modelu A6 Avant výrazný vzhled umocněný technologií digitálního osvětlení. Nový model navíc přesvědčí i svým intuitivním konceptem ovládání a informačním a zábavním systémem, který je důsledně zaměřen na uživatele a kromě panoramatického displeje Audi MMI zahrnuje také displej pro spolujezdce vpředu.

2025-06-30_16-22-31_401

Design a aerodynamika

A6 Avant dává svým minimalistickým designovým stylem najevo svůj funkční charakter. Tento přístup je patrný jak v oblasti designu, tak aerodynamiky.

K aerodynamice přispívá kromě velkých otvorů systému „vzduchových clon“ a variabilně nastavitelného otvoru pro přívod chladicího vzduchu na přídi především výrazný střešní spoiler spolu s aerodynamickými prvky po stranách zadního okna. Sportovní záď s nápadným difuzorem ztělesňuje typické znaky modelů Avant. Ve spojení s rozšířenými podběhy kol quattro vystupujícími z ramenní oblasti a širokým rozchodem kol je tím umocněn dynamický design. Dlouhý rozvor náprav a protažená kapota motoru současně pozvedávají eleganci a završují proporce modelu.

2025-06-30_16-23-53_635

Pohony s technologií MHEV plus

Zásadní podíl na zážitcích z jízdy mají pohony s mild hybridní technologií MHEV plus. Kromě čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) disponuje tímto druhem částečné elektrifikace i šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW (367 k). Systém MHEV plus podporuje spalovací motor, zvyšuje výkony i jízdní komfort a snižuje emise CO2. Jeho součástí jsou tři zásadní komponenty: 48V akumulátorová baterie, reverzní alternátor (BAS), poháněný řemenem a zajišťující kromě výroby elektrické energie také funkci spouštěče spalovacího motoru, a generátor pohonu (PTG) s integrovanou výkonovou elektronikou.

PTG umožňuje čistě elektrické zaparkování vozu a manévrování. A6 Avant jezdí elektricky také při pomalé jízdě ve městě, v plynulém provozu, například na silnicích mimo město, a na úsecích před začátkem obce. PTG kromě toho poskytuje při rozjezdu nebo předjíždění dodatečný točivý moment až 230 Nm a výkon až 18 kW (24 k). Při zpomalování získává PTG zpět kinetickou energii. Systém rekuperace přitom dosahuje výkonu až 25 kW.

Podvozek a řízení

Model nabízí prvky výbavy na přání, jakými jsou řízení všech kol nebo adaptivní vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou a variabilním tlumením. Vyšší agilitu zajišťuje sportovní diferenciál quattro.

Sériově dodávané progresivní řízení modelu A6 Avant se nyní vyznačuje bezprostřednějšími reakcemi. V porovnání s předchůdcem je kompletní konstrukce od volantu až ke kolům tužší. Jejími součástmi jsou torzní tyč, pevně přišroubovaná převodka řízení a vyztužená ložiska příčných ramen. Navíc byl mírně zvětšen odklon kol na přední nápravě. Výsledkem všech uvedených opatření jsou lepší reakce vozu na pohyby volantu a intenzivnější zpětná vazba informující řidiče o dění mezi pneumatikami a povrchem silnice, což v kombinaci s výkonným pohonem vede k jízdním vlastnostem s mimořádnou ochotou měnit směr jízdy.

Ve spojení s pohonem všech kol quattro je na přání k dispozici řízení všech kol. Jeho dynamická funkce reaguje s větší rychlostí. Při nízké rychlosti jízdy jsou zadní kola natáčena až o pět stupňů v opačném směru než přední kola. Díky tomu se vůz při jízdě v městském provozu a v ostrých zatáčkách chová agilněji. Navíc se tím zmenší průměr otáčení až o jeden metr. Při střední a vysoké rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí ve stejném směru jako přední, což podporuje jízdní stabilitu a zvyšuje preciznost řízení.

2025-06-30_16-23-41_245

Interiér

Interiér modelu nabízí moderní technologie. Koncept ovládání je zaměřen na řidiče a díky panoramatickému displeji a displeji pro spolujezdce vpředu vytváří novou úroveň digitálních zážitků. Velkou roli přitom hraje individualizace, která se týká také osvětlení. Uživatelé si mohou vybírat ze sedmi charakteristických digitálních světelných designů na přídi a zádi. Tuto technologii viditelně prezentují aktivní segmenty, které jsou inteligentně rozsvěcovány a zhasínány, a to především v kombinaci s druhou generací digitálních zadních svítilen OLED. Vůz je díky tomu snadno rozpoznatelný a současně tato technologie zvyšuje bezpečnost silničního provozu. Digitální osvětlovací technologie tak přispívá k bezpečné jízdě.

Komfort navíc zvyšuje výbava, jejíž součástí je například panoramatické střešní okno s variabilní průsvitností. Panoramatické střešní okno umocňuje pocit prostornosti a umožňuje přechody mezi světlem zaplaveným interiérem a účinným zatemněním.

Zážitky z poslechu zajišťuje audiosystém Bang & Olufsen s 3D zvukem, jehož reproduktory v opěrkách hlavy na předních sedadlech zprostředkovávají posluchačům nevšední požitek. Základem je akustika z hlediska aerodynamiky i celého vozidla s vylepšenou akustickou izolací. Sériově dodávaná čtyřzónová automatická klimatizace kromě toho nabízí komfort řidiči, spolujezdci vpředu i cestujícím na sedadlech vzadu.

Zdroj: Audi Foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru