MG HS 1.5 TGI: SUV, které sází na výbavu a překvapivě nízkou spotřebu

Značka MG si po letech znovu razí cestu na evropské trhy – tentokrát pod taktovkou čínského koncernu SAIC Motor. Dávno pryč jsou časy britských roadsterů, dnes jde hlavně o cenově dostupná SUV s překvapivě slušnou výbavou. Model HS je toho důkazem: v testované verzi Exclusive nabízí vše, co dnes zákazník žádá. A přidává i něco navíc.

MG HS (2)

Design a rozměry: robustní elegán bez zbytečné okázalosti

MG HS zaujme vyváženými proporcemi a designem, který působí evropsky uhlazeně. Přední maska s chromovanými prvky a LED světlomety připomínají stylistické prvky známé i z vyšších tříd. Robustnost podtrhují rozměry: vůz měří 4 655 mm na délku, 1 890 mm na šířku a 1 664 mm na výšku. Rozvor 2 765 mm zaručuje solidní stabilitu i dostatek místa pro posádku.

Nepůsobí přehnaně futuristicky, ale právě v tom spočívá jeho síla – osloví ty, kdo nechtějí být za každou cenu extravagantní, ale ocení důraz na solidní zpracování.

MG HS (4)

Prostorný interiér a zavazadelník, který nezklame

Po usednutí do vozu překvapí především kvalita materiálů a prostornost. Ergonomie není nijak převratná, ale vše je na svém místě. V testované verzi Exclusive nechybí ani sportovně laděná sedadla s výrazným bočním vedením, elektrickým nastavením a čalouněním v kombinaci kůže a semiše.

Zavazadlový prostor o objemu 507 litrů sice nepatří ke špičce v segmentu, ale díky širokému vstupnímu otvoru a pravidelnému tvaru je dobře využitelný. Po sklopení opěradel vzroste objem až na 1 484 litrů.

MG HS (8)

Benzínový motor překvapí kultivovaností i spotřebou

Pod kapotou se nachází dobře známý přeplňovaný zážehový motor 1.5 TGI s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 275 Nm. Spolupracuje s 7stupňovou převodovkou DCT. Převodovka řadí hladce a s přiměřenou rychlostí.

Oficiální kombinovaná spotřeba podle metodiky WLTP činí 7,6 l/100 km. V našem testu jsme se ale dostali na 6,5 l/100 km v kombinovaném provozu, a to bez zvláštní snahy o úspornou jízdu. Dojezd přesahující 700 kilometrů tak není vůbec nereálný – a to je v dnešní době velmi příjemné zjištění.

MG HS (7)

Jízdní vlastnosti, technologie a pár chyb, které zamrzí

MG HS působí při jízdě jistě a komfortně. Podvozek je naladěn spíše na pohodlí, což oceníte zejména na delších cestách. V zatáčkách se auto mírně naklání, ale zůstává čitelné. Odhlučnění je na danou třídu nadprůměrné, i při dálničním tempu je v kabině příjemný klid. Zrychlení z 0 na 100 km/hod je 9,6 sec. a maximální udávaná rychlost 195 km/h.

Nechybí velký infotainment s dotykovou obrazovkou, digitální přístrojový štít a kompletní konektivita včetně Android Auto a Apple CarPlay. Reakce systému ale nejsou nejrychlejší a občas se zadrhne při přepínání mezi funkcemi.

Co bohužel zamrzí, je přemíra zásahů asistenčních systémů. MG HS má tendenci neustále upozorňovat nebo korigovat i v situacích, kdy by to nebylo nutné. A co je horší – po každém startu je třeba systémy znovu deaktivovat, protože si nepamatují poslední nastavení.

Cena

Základní cena modelu MG HS s manuální převodovkou činí 674 900 Kč. Testovaná verze ve výbavě Exclusive s automatickou převodovkou DCT startuje na 804 900 Kč. V této ceně dostanete kompletní výbavu včetně 360° kamerového systému, adaptivního tempomatu, LED světlometů i bezklíčového přístupu.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru