Volkswagen Golf 1.5 TSI: Akční verze pro ikonu

Facelift stálice ve stáji Volkswagen přišel v době, kdy tento model oslavil neuvěřitelné kulatiny. Na trhu je už 50 let. Dostal omlazený infotainment a k tomu nový plug-in hybridní pohon. K tomu přidala automobilka zajímavé akční verze výbavy. My jsme do testu vybrali klasiku – benzínový motor řazený manuálem. 

VW Golf (1)

Nová světla, akční výbava People

Má za sebou historii více než 37 milionů vyrobených kusů. Jeho vývoj by mohl být učebnicí dějin automobilového průmyslu. Omlazené provedení současné osmé generace se v exteriéru liší od předchůdce jen v úplných detailech. Lehce upravená příď má nové světlomety, které jsou pro testovanou akční výbavu People LED diodová. Součástí této výbavy jsou i 17palcová kola, která vypadají na novém Golfu velmi dobře.

Infotainment v příjemnějším provedení

V interiéru se toho událo trochu víc – především je to poznat na novém infotainmentu. Jeho ovládání se změnilo směrem k lepší ovladatelnosti a jednoduššímu přístupu k jednotlivým funkcím. Digitální přístrojový štít je součástí standardní výbavy, přičemž se dá v širokém rozsahu volit jeho individuální nastavení.

VW Golf (5)

Ergonomie v kabině

Kabina je ergonomicky tradičně vyladěná do nejmenších podrobností. Sedadla jsou tvarovaná pro pohodlné sezení, i když boční vedení by mohlo být trochu výraznější. Hodně dlouhé cesty by už byly příjemnější s vychytávkami například v podobě nastavitelných sedáků. Na zadních sedadlech je místa tak akorát přiměřeně celkové délce vozu, která je 4,286 metru, a rozvoru 2,62 metru. Zavazadelník testovaného hatchbacku nabídne 381 litrů objemu, pokud by měl být Golf rodinným autem, pak by bylo lepší sáhnout po kombi s označením Variant.

Motory podle výběru

Na výběr jsou elektrifikované jednotky eHybrid a GTE, v nabídce jsou motorizace benzínové i dieselové. V našem testu se ocitl motor 1,5 TSI, jemuž nepomáhá elektřina ani v podobě 48V systému. Řazení šestistupňovým manuálem také znamená klasickou řadicí páku, parkovací brzda je už ale plně elektronická. Výkon čtyřválcového motoru je 85 kW (115 koní) a jeho zvuk je příjemně jadrný se sportovními tóny. Závodník to samozřejmě není, ale dokáže být pěkně živý. Papírově dosahuje zrychlení z nuly na stovku za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 203 km/h. Potěší spotřebou – bez elektrických pomocníků má podle tabulek jezdit za 5,5 l/100 km. A výsledek v testu? Zaznamenali jsme spotřebu 5,7 l/100 km, tedy s minimální odchylkou od technických údajů.

VW Golf (9)

Sériová výbava v nové konfiguraci

Pro modernizovaný Golf automobilka zvolila zajímavou sériovou výbavu v podobě bezklíčkového přístupu, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu či bezdrátového nabíjení telefonu a dalších příjemností. Speciální výbava People přidává třeba zadní kameru, třízónovou klimatizaci a řadu asistenčních systémů.

Volkswagen Golf v provedení hatchback začíná s cenou na 559 900 Kč, ve výbavě People, která zahrnuje nejoblíbenější zákaznické příplatky, stojí 663 900 Kč, což byla i cena konkrétního testovaného vozu.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru