Lexus LC 500 – Krátké, ale krásné loučení

Konec! Ano, toto je pravděpodobně poslední jízda s tímto supervýkonným sportovním vozem. Automobilky napříč značkami finišují s přechodem na alternativní způsoby pohonu, připravenost na elektromobilitu je na vysoké úrovni a je to znát i na nabídce modelů. Uprostřed tohoto energetického kolotoče je každý takový sporťák něco jako zjevení. Lexus LC 500 byl přesně ten případ.

Lexus LC 500 (1)

Kupé LC si při uvedení na trh právem získalo obdiv motoristických fanoušků. Design nevybočuje z řady současných Lexusů díky přední masce, která zůstává u vřetenovitého tvaru s mřížkou lemovanou chromovými lištami. Ostrá světla na přídi mají poloviční rozměry oproti běžným světlometům, to jim ale nikterak neubírá na přitažlivosti. Ještě zajímavější pojetí mají zadní světlomety, u nichž automobilka prozradila, že mají připomínat přídavné hořáky tryskových stíhaček. Pozornost publika se ale soustřeďuje spíš na dvojici hranatých výfuků, z nichž tryská výživný zvukový projev motoru.

Lexus LC 500 (9)

Expresivní vnější vzhled pokračuje i v kabině. Palubní deska je uspořádaná horizontálně, středová konzola jasně vyjadřuje orientaci směrem na řidiče. Dělicí přepážka mezi ním a spolujezdcem totiž není jen vizuální, ale fyzická, takže řidič má ještě těsnější spojení s vozem. Veškeré ovladače si tak vlastně „uzurpuje“ pro sebe. Sedadla jsou čalouněna kvalitní kůží a mají precizní ergonomické tvarování hodné sportovního vozu. Sluší se dodat, že vzadu jsou ještě dvě sedadla, ale s delšími cestami pro pasažéry na těchto místech se nejspíš ani nepočítalo. Ostatně zavazadelník pojme pouhých 197 litrů nákladu.

Lexus LC 500 (3)

Při poslední modernizaci se konstruktéři zaměřili na snížení hmotnosti, ubrali deset kilogramů úpravou zavěšení kol a použitím hliníkových spodních ramen. Dalším úkolem bylo lepší odpružení, aby byla jízda hladší a s lepší zpětnou vazbou od silnice. Tužší zadní stabilizátory znamenají lepší nájezd do zatáčky a přímější odezvu na pohyby volantu. Úpravou prošel i stabilizační systém, aby bylo možné přesněji projíždět zatáčky ve vysokých rychlostech.

Lexus LC 500 (6)

Pohon zajišťuje vidlicový osmiválec o objemu pět litrů, jehož 464 koní výkonu auto vystřelí z nuly na stovku za 4,7 sekundy. Doprovází ho plnotučný zvuk, který umocňuje systém aktivního výfuku s proměnlivým účinkem. Řazení zajišťuje desetistupňový automat Direct Shift, který rovněž prošel modernizací. Ten umožňuje motor víc vytáčet pro lepší pocit z akcelerace. Maximální rychlost je 270 km/h, takže žádné elektronické omezení na 190 nebo 250 km/h, jak bývá někdy u Lexusu zvykem. Ptát se po spotřebě u sportovního vozu je ošidné, protože se odvíjí hlavně od stylu jízdy. Nicméně tabulkových 11,6 l/100 km se při dynamičtější jízdě nepodařilo dodržet, neboť jsme si dopřáli ostřejší sprinty a kličkovanou po okreskách. Při opatrnější jízdě po městě jsme byli se spotřebou na cca 12,8 litrech na 100 km, průměr činil ale 14 – 15 litrů díky již zmiňované radostné jízdě. Dojezd s plnou nádrží dosahoval 450 – 500 km.

Lexus LC 500 (4)

Technické údaje:

motor:  zážehový osmiválec 4969 cm3

výkon:  341 kW/464 k při 7100 ot./min.

točivý moment:  530 Nm při 4800 ot./min.

rozměry:  délka 4770 mm, šířka 1920 mm, výška 1345 mm

rozvor náprav: 2870 mm

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru