Range Rover Evoque D 200 R-Dynamic SE – Stylovka v novém outfitu

Nedávný facelift stylovky, co se nebojí do terénu, přinesl změny v designu a vylepšil některé technologie. Postaral se také o lepší vzduch v kabině a propracovaný kamerový systém. Evoque jsme vyzkoušeli s úsporným naftovým dvoulitrem.

Range Rover Evoque (2)

Pořád šik, ale přesto mu designéři ještě vylepšili „fasádu“. Nové LED světlomety jsou nízké, jak jen to je možné, a přesto svítí ještě o kus líp než předtím. Vzadu navazují svítilny na lesklou černou lištu a vytvářejí výrazný kontrast. To ostatně platí i pro další detaily testovaného auta, které přijelo v excentrické zlatohnědé metalíze s černými doplňky i střechou. Přepracovaná přední mřížka působí decentněji, naproti tomu velká dvacetipalcová černá kola signalizují převahu, kterou si chce toto auto sjednat na silnici. Celkový dojem nového outfitu je dokonalý, stylový a osloví jistě nejen skalní příznivce tohoto modelu.

V interiéru se toho změnilo dost – dotykový displej má lehce prohnuté krycí sklo, a tak se o něm nedá říct, ani že je zabudovaný, ani volně stojící. Vlastně se jen tak jakoby lehce vznáší před středovým panelem. Je to pěkné, ale ještě hezčí je grafika, která zejména u navigace v obydlených oblastech vykresluje okolí zcela věrně. Středová konzola je jinak úplně prosta tlačítek, vévodí jí jen páka automatické převodovky. Přístrojový štít, pochopitelně virtuální, v solidně velké kapličce, nabízí dostatek informací i možnost jejich individuální volby. Rovněž si mezi grafikou kruhových přístrojů můžeme zobrazit mapu a pokyny navigace.

Range Rover Evoque (6)

Luxus v kabině je pro Evoque příznačný od samého počátku, kdy byl uveden na trh. Pohodlná sedadla s bočním vedením a prošívaným koženým čalouněním vpředu i vzadu, široká loketní opěrka mezi řidičem a spolujezdcem, dostatek místa nad hlavou v druhé řadě, k tomu všemu se po faceliftu přidalo ještě vylepšení komfortu klimatizace, kdy kvalitu vzduchu kontroluje a ovlivňuje nový sofistikovaný systém. Ani zavazadla na tom nejsou špatně – kapacita zavazadelníku 472 – 591 litrů (podle metody měření) vyhovuje i delším cestám s rodinou či přáteli.

Pod kapotou se toho moc nezměnilo – dvoulitrový diesel je spolehlivou osvědčenou jednotkou, která zaručí úsporný provoz. Výkon 150 kW (204 koní) je přiměřený hmotnosti vozu, která se blíží dvěma tunám. I tak dokáže auto akcelerovat z nuly na stovku za 8,5 sekundy a dosáhnout rychlosti až 213 km/h. Točivý moment 430 Nm je k dispozici od 1 750 do 2 500 otáček za minutu, přičemž řazení zajišťuje devítistupňový automat, který drží otáčky přiměřeně nízko. Tato konfigurace bude vyhovovat hlavně cestovatelům na delší vzdálenosti, a potěší je nízkou spotřebou. Během testu jsme dosáhli průměrných 7,5 l/100 km, na dálnici lze ale jezdit i za 5,2 l/100 km. Tabulková spotřeba je udávána v kombinovaném provozu 6,5 l/100 km.

Range Rover Evoque (5)

Co se týče jízdy, je Evoque v tomto naladění spíš klidnější a pohodový, neztrácí ale nic z terénních schopností, kterými je značka Land Rover proslulá. Počínaje světlou výškou 212 a nájezdovými úhly 20,8 stupňů vpředu a 30,6 vzadu, přes brodivost 530 milimetrů až k inteligentnímu pohonu všech kol. Oceníte i propracovaný kamerový systém, který nabízí mimo jiné 3D zobrazení okolí. Ten se bude určitě hodit, protože i když je Evoque docela kompaktní (4,37 metru na délku), měří na šířku 1,895 metru, takže při manévrování a parkování se další „oči“ navíc určitě hodí.

Range Rover Evoque začíná s cenou na akčních 1 255 569 Kč (speciální nabídka v době testu),  testovaná motorizace ve výbavě SE pak startuje na 1 684 431 Kč. Konkrétní vůz v testu s příplatkovou výbavou měl výslednou cenovku 1 911 288 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru