Podnikatelé nakupují podle AAA Auto do svých flotil častěji ojetiny

AAA AUTO a Mototechna v loňském roce prodala rekordních téměř sto tisíc aut. Významný růst zaznamenala i mezi firemní klientelou, podnikateli a živnostníky, kterým jen v České republice vloni prodala o šest procent více aut než o rok dříve. V prosinci tito zákazníci tvořili dokonce přes patnáct procent klientů celé společnosti. Čtvrtina kupuje kombi, další čtvrtina SUV. Užitkové vozy tvoří 13 % celkové poptávky. Nejoblíbenější značkou jsou tradičně Škodovky.

Octavia RS (1)

Meziročně počet prodaných vozů v segmentu B2B vzrostl jen v Česku o 6 %, v Polsku o 8 % a na Slovensku, kde je podíl nejvyšší, o jedno procento. Mírně vzrostlo i procento těch, kteří si auto pořizují na úvěr.

Firemní zákazníci, podnikatelé a živnostníci si v českých autocentrech AAA AUTO a Mototechna pořizují z 25 % kombíky, z 25 % SUV, dále hatchbacky (16 %). Velkou skupinu tvoří užitkové vozy (13 %), u nichž prodeje meziročně rostly o 23 %. Další zajímavou skupinou, která získává na popularitě, jsou vícemístné dodávky, u nichž prodeje narostly o 42 %. Z prodaných aut v B2B segmentu bylo 26 % aut značky Škoda, 12 % Volkswagen a 7 % Ford. Nejžádanějšími modely jsou Škoda Octavia (8,9 %), Superb (5,2 %) a Fabia (3,7 %). Velký nárůst v poptávce společnost zaznamenala u vozů Škoda Kodiaq (o 44 %) a Karoq (o 28 %). Z užitkových vozů byly vloni nejprodávanější Peugeot Boxer (nárůst o 154 %), VW Caddy a Citroën Berlingo.

Foto: se souhlasem redakce Auto4Drive



Facebook

Nejčtenější

Nahoru