Volkswagen Arteon – Tentokrát jako Shooting Brake – test

Model s dynamickým designem, který brzy po uvedení na trh vzbudil zájem i obdiv veřejnosti, rozšířil svou nabídku o druhou karosářskou verzi. Ke sportovnímu sedanu přibyla alternativa k tradičnímu kombi – Shooting Brake.

VW Arteon (9)

Rok 2020 přinesl světovou premiéru nejen rozšířením modelové řady, ale také v oblasti pohonů – přibyl poprvé i plug-in hybrid. Zároveň ale v ceníku zůstal také dieselový dvoulitr, který jsme si vybrali do testu. Výkon 200 koní a pohon všech kol působí stejně slibně jako neotřelý vzhled. Jak se Arteon v testu předvedl?

Výrazná přední maska a masivní chromované lišty dodávají neohrožený výraz, přimhouřené světlomety jej stvrzují. Přední nárazník s velkými nasávacími otvory slibuje výkonný motor, stejně jako ploché koncovky výfuku na zádi. Svažitá střecha s výrazným spoilerem zdařile maskuje velký zavazadelník, jež je schopen pojmout 565 litrů nákladu. Při sklopených zadních sedadlech lze získat ložnou plochu dvoumetrové délky, objem naroste na 1632 litrů. Z profilu stojí za zmínku černá slitinová kola, která představují v kalkulaci příplatek ve výši 38 000 korun.

VW Arteon (1)

Auto měří na délku 4 866 milimetrů, což hlavně ve městě občas ztěžuje parkování. Zato dlouhý rozvor 2 835 milimetrů přináší jen samá pozitiva – zaručuje velkorysý prostor v kabině a vzhledem k proporcím i dobrou stabilitu na silnici. Cestující na zadních sedadlech nejsou omezeni v žádném směru – lavice má příjemně dlouhý sedák, místa je dostatek na šířku, na délku i nad hlavou. Řidič se spolujezdcem mají k dispozici pohodlné sedačky s lehce naznačeným bočním vedením. Sedí se poměrně nízko, což je v dnešní době crossoverů a SUV příjemná změna.

Interiér nevybočuje svým uspořádáním z pojetí současných volkswagenů, v detailu už je ale trochu znát, že design nepatří k nejnovějším. Přístrojový štít vyplňuje displej s možností volby zobrazovaných informací, infotainment se ovládá přes dotykový displej zabudovaný v horní části středového panelu. Tříramenný volant má silný věnec, který dobře padne do ruky, potěší i vybrání pro prsty – v této části je také volant potažen perforovanou kůží.

VW Arteon (4)

Při uvedení současného modelu přibyla do nabídky motorizace s plug-in hybridním pohonem, nicméně v ní zůstávají i konvenční spalovací motory, a to jak benzínové 1.5 TSI a 2.0 TSI, tak také naftový dvoulitr ve dvou výkonových verzích. V našem testu se ocitla výkonnější dieselová varianta disponující silou 147 kW (200 koní), která se pojí výhradně s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Na výběr je verze pohonu – dvou nebo čtyř kol, my jsme testovali čtyřkolku 4MOTION. Ta dokáže vyvinout maximální rychlost 230 km/h a prakticky ve všech situacích dokazuje, že má dostatek síly. Při akceleraci se sice občas projeví menší prodleva, ve sportovním režimu se ale reakce na plyn citelně zrychlí. Technické parametry slibují kombinovanou spotřebu 5,8 l/100 km, my jsme během testu dosahovali hodnot mezi 6,5 a 7 l/100 km. Tento velmi slušný výsledek v kombinaci s dojezdem, který se během testu dostal na 950 kilometru, je Arteon perfektně vybaven pro dlouhé dálniční přesuny. Sportovní dynamický vzhled exteriéru je sympatickým bonusem navíc.

VW Arteon (10)

Do výbavy se při premiéře současného modelu nově dostal asistenční systém Travel Assist, který dokáže aktivně pomáhat při řízení až do rychlosti 210 km/h. Částečně automatizovaná jízda se vztahuje zejména na usnadnění jízdy v koloně nebo v dopravním omezení, kdy adaptivní tempomat nejen udržuje rychlost jízdy, ale také ji přizpůsobí aktuální situaci, udržuje bezpečný odstup, zvládne kruhové objezdy a křižovatky. Nechybí ani udržování v jízdním pruhu a asistent pro nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců.

Volkswagen Arteon Shooting Brake začíná v aktuální nabídce s cenou na 1 165 900 Kč, a to v případě základního benzínového motoru 1.5 TSI s výkonem 150 koní. Testovaná motorizace s pohonem všech kol se v základu dostane na 1 456 900 Kč, konkrétní vůz s příplatky pak disponoval cenovkou 1 853 700 Kč.

Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru