Byli jsme na premiéře nové Toyoty C-HR. Má to být přelomový model značky v Evropě.

 Už uvedení původní Toyoty C-HR bylo pro Toyotu i celý evropský segment kompaktních SUV přelomovým krokem. Na tomto vysoce konkurenčním trhu model působil radikálně a svým vzhledem se ihned odlišil od tradičních SUV, zejména svými výraznými a ostrými tvary, které připomínaly spíše moderní sportovní kupé.

Toyota C-HR 3

Vůz se setkal se značnou odezvou, kdy přes polovina zákazníků uvedla, že faktorem rozhodujícím o koupi vozu bylo jeho stylistické ztvárnění. Toyota C-HR se postupně stala nejúspěšnějším modelem Toyoty v získávání zákazníků přecházejících od jiných značek.

Nyní Toyota C-HR nové generace posouvá kvalitu a postavení předchůdce na vyšší úroveň, a to prostřednictvím avantgardního vzhledu, technologií a nabídky elektrifikovaných hybridních a plug-in hybridních pohonů s vyšším výkonem, lepším jízdním chováním a delším čistě elektrickým dojezdem. Nový model byl navržen v Evropě se zohledněním potřeb evropských zákazníků a rovněž se vyrábí výlučně v Evropě, včetně montáže vysokonapěťových baterií.

Toyota C-HR 2

Pojďme se podívat na pohon nového modelu. Toyota C-HR je uváděna na trh se čtyřmi různými elektrifikovanými pohony. Zahrnuje hybridní elektrická ústrojí 1,8 a 2,0 litru (HEV), jakož i plug-in hybridní elektrický model 2,0 litru (PHEV), nesoucí označení Hybrid 140, Hybrid 200, resp. Plug-in Hybrid 220. Provedení Hybrid 200 bude navíc k dispozici s inteligentním pohonem všech kol (AWD-i).

Model přináší výhody nejnovější technologie páté generace, kterou charakterizuje příkladné vyvážení vyššího výkonu a nízkých emisí v automobilovém segmentu C. Došlo ke komplexnímu přepracování klíčových součástí hybridního systému v rámci snižování hmotnosti (včetně nové převodovky a jednotky řízení energie, PCU), resp. nasazení výkonnější vysokonapěťové baterie.

Toyota C-HR

Pohon Hybrid 140, který se používá i v modelové řadě Corolla, je zaměřen především na hospodárnost provozu, přesto dokáže nabídnout výrazně vyšší výkon než dosavadní Toyota C-HR s hybridním pohonem 1,8 litru. Ještě silnější variantou je Hybrid 200 s vyšším výkonem. Provedení Plug-in Hybrid 220 zaujme svým dvojím charakterem: poskytuje suverénní čistě elektrickou jízdu v rámci každodenního provozu, jakož i velmi hospodárný hybridní elektrický pohon na delších trasách.

Systém eliminuje stres při cestování díky schopnosti čistě elektrické jízdy při zachování velmi konkurenceschopného dojezdu, navíc s funkcí pro intenzivnější rekuperaci (Regeneration Boost) – kdy vůz reaguje podobně, jako by byl ovládán jediným pedálem. Systém dále automaticky upravuje jízdní režim s ohledem na optimální spotřebu energie, kdy sleduje možnosti dobíjení energie podle profilu trasy na základě údajů palubní navigace. Toyota C-HR PHEV s novou funkcí sledování vymezené oblasti dokáže automaticky přepnout do režimu EV poté, co vůz vjede do nízkoemisní zóny (LEZ); zároveň optimalizuje spotřebu energie z baterie v rámci celé trasy.

Pohon AWD-i pro verzi Hybrid 200 přidává lepší záběrové schopnosti a stabilitu při rozjezdech, v zatáčkách nebo na kluzkých površích, kdy přichází ke slovu kompaktní elektromotor/generátor s vysokým točivým momentem, zabudovaný do zadní nápravy vozu. Uvedený systém se zapojuje v širokém rozsahu rychlostí vozidla a za nejrůznějších provozních podmínek.

Ceník nového modelu začíná na 859 900 korunách, aktuálně akční nabídka nabízí slevu 125 tisíc Kč.

Foto: autor



Facebook

Nejčtenější

Nahoru