BMW M340d xDrive – Aktuálně snad nejlepší trojka ke koupi – test

Ve světle šedé je dosti nenápadný, ale elegantní, stále však zůstává rychlým vozem se skvělými jízdními vlastnostmi. Modernizace z minulého roku přinesla jen lehké vnější designové úpravy. Malinko se změnily ledvinky, trochu více přední světlomety, nové jsou nárazníky, verze BMW Performance má aerodynamická zpětná zrcátka z vozů M3 a M4. Příplatková karbonová střecha je už jen takovou třešničkou na dortu.

BMW 3 (8)
Větší změny jsme zaznamenali v interiéru. Najdeme zde prohnutý panel tvořený dvěma obrazovkami. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 12,3 palce, kontrolní displej infotainmentu 14,9 palce. Obě obrazovky nabízejí skvělé rozlišení a čitelnost. V interiéru je ale výrazně méně tlačítek a mnohé funkce je nutno hledat v infotainmentu. Alespoň že zde zůstává klasický otočný iDrive, volba jízdních režimů a tlačítko vypínání stabilizace. Volant má tlustý věnec, ve sportovních sedadlech se sedí dosti nízko, ale komfortně s výtečnou oporou těla v zatáčkách. Zavazadelník s omezeným vstupem nabízí objem 480 litrů.
K testu jsme vybrali nejvýkonnější naftovou motorizaci, a to dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec. Je to mild-hybrid s 48V startér-generátorem a nejvyšším výkonem 8 kW (11 koní). Šestiválec poskytuje maximální výkon 250 kW (340 koní) při 4400 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 700 Nm. Model je vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. M sportovní diferenciál umožňuje variabilní rozdělení točivého momentu mezi zadní kola.

BMW 3 (4)

Naladění podvozku s příplatkovými adaptivními elektronicky řízenými tlumiči je poněkud tuhé, při jízdě podvozek není ani nervózní, ani prkenný, nerovnosti českých silnic žehlí výborně, rázy ani hluk od pneumatik nepronikají do kabiny. Pokud jde o jeho konstrukci, tak přední nápravu s dvojitými spodními rameny a svislou pružící a tlumicí vzpěrou doplňuje pětiprvková zadní náprava, standardní M sportovní podvozek je o 10 milimetrů nižší než u běžných verzí a má specifickou elasto kinematiku a optimalizovanou geometrii, především v podobě odklonů kol. Vůz v zatáčkách drží výborně stopu, při ostré jízdě se uplatní pomoc pohonu všech kol, a máte-li chuť a odvahu, můžete se taky sklouznout při vypnuté stabilizaci.

A cena? Samozřejmě jsme očekávali spíše vyšší cenovou úroveň, sedan M340d xDrive tedy startoval v době testu  na 1 779 700 Kč a s příplatky to bude jistě přes dva milióny korun.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru