Ve světle šedé je dosti nenápadný, ale elegantní, stále však zůstává rychlým vozem se skvělými jízdními vlastnostmi. Modernizace z minulého roku přinesla jen lehké vnější designové úpravy. Malinko se změnily ledvinky, trochu více přední světlomety, nové jsou nárazníky, verze BMW Performance má aerodynamická zpětná zrcátka z vozů M3 a M4. Příplatková karbonová střecha je už jen takovou třešničkou na dortu.
Dle technických parametrů vůz o provozní hmotnosti skoro 1,9 tuny zrychluje z 0 na 100 km za 4,6 sekundy. Nečekejte žádnou turbodíru, na světlech vystřelí hladce a plynule nabírá rychlost, tah motoru je masivní, ale stálý, dalo by se říci, že je v podstatě kdykoliv připraven zabrat. Po týdenním testu palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km. Po městě spotřeba dosahovala 7,5 – 8 litrů, na dálnici pak méně. Dojezd s plnou nádrží tak představuje cca 800 km. Maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h.
Naladění podvozku s příplatkovými adaptivními elektronicky řízenými tlumiči je poněkud tuhé, při jízdě podvozek není ani nervózní, ani prkenný, nerovnosti českých silnic žehlí výborně, rázy ani hluk od pneumatik nepronikají do kabiny. Pokud jde o jeho konstrukci, tak přední nápravu s dvojitými spodními rameny a svislou pružící a tlumicí vzpěrou doplňuje pětiprvková zadní náprava, standardní M sportovní podvozek je o 10 milimetrů nižší než u běžných verzí a má specifickou elasto kinematiku a optimalizovanou geometrii, především v podobě odklonů kol. Vůz v zatáčkách drží výborně stopu, při ostré jízdě se uplatní pomoc pohonu všech kol, a máte-li chuť a odvahu, můžete se taky sklouznout při vypnuté stabilizaci.
A cena? Samozřejmě jsme očekávali spíše vyšší cenovou úroveň, sedan M340d xDrive tedy startoval v době testu na 1 779 700 Kč a s příplatky to bude jistě přes dva milióny korun.