Renault Austral – SUV podle nové vlny – test

Značka Renault přišla se zcela novým modelem SUV, které má ambice nabídnout to nejlepší v oblasti technologií, ale také čisté energie a pohodlí pro uživatele. Dosud nepoužívaný název Austral má evokovat jižní kraje a s nimi i otevřený prostor pro neomezené možnosti. Vyzkoušeli jsme jeho výkonnější verzi.

_DSC0787

Na délku měří tento zbrusu nový model 4,5 metru, takže se řadí mezi kompaktní vozy, s nimiž se dobře manévruje v městských ulicích. Rozvor, který je bez pár milimetrů 2,7 metru, zase slibuje pohodlný vnitřní prostor. Upoutá dynamickým designem přídě, dominuje jí velká přední mřížka propojená se zajímavě tvarovanými světlomety a nárazník vyplněný také z větší části mřížkou a po stranách zvýrazněnými velkými, barevně kontrastními záhyby. Z profilu zaujme kontrastní barva střechy a prémiově působí i provedení kol.

Kabina je prostorná, materiály i zpracování působí velmi dobře, stejně jako čalounění sedaček a jejich ergonomie. Také naklonění velkého displeje infotainmentu směrem k řidiči je příjemné, i když subjektivně působí obrazovka snad až příliš dominantně. Nahoře i dole lehce zploštělý volant padne dobře do ruky, o něco méně pohodlné je ovládání funkcí pomocí tří páček – převodovka, stěrače a rádio. Než si zvyknete, trochu se to plete. Pasažéři vzadu se budou cítit příjemně, místo mají pro nohy i nad hlavou. Zavazadlový prostor pojme 487 litrů nákladu, tedy dostatečně i pro rodinné cestování.

_DSC0906

Na výběr jsou dvě výkonové verze přeplňovaného benzínového motoru 1,3 litru vyvinutého ve spolupráci se společností Daimler, který je doplněn 12 V mild hybridním systémem. Testovali jsme výkonnější verzi, kde je k dispozici 160 koní, nižší varianta nabízí 140 koní výkonu. Automatická převodovka ovládaná již zmíněnou páčkou nahoře na volantu s ním ale není dokonale sladěna a rozjezdy nejsou zrovna plynulé. V ostatním je ale jízdní projev příjemný, i přes tvrdší naladění podvozku jede Austral pěkně, má dost síly i při předjíždění na dálnici a ve výsledku má i příznivou spotřebu. Papírově je to 6,2 – 6,5 l/100 km, my jsme se během testu příliš nelišili spotřebou 7,0 l/100 km.

Nabídku nejmodernějších technologií stvrzuje plejáda 32 asistenčních systémů, které Renault dělí do tří kategorií – řízení, parkování a bezpečnost. Vše hlídá adaptivní tempomat, který spolu s dalšími systémy podporuje většinu jízdních situací.

Renault Austral začíná s cenou na 770 000 Kč, testovaná výkonnější verze je pak v ceníku od 875 000 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru