Už téměř 60 let je Porsche 911 tlačeno do extrémů jak na závodních tratích, tak na veřejných silnicích. Nyní nastal čas napsat novou kapitolu. Unikátní dvojice experimentálních sportovních modelů 911 se testuje tam, kde nejsou běžné silnice, je zde extrémně řídký vzduch, teplota hluboko pod bodem mrazu a kde nepřežijí ani rostliny. Tým vedený vytrvalostním závodníkem a zároveň dobrodruhem Romainem Dumasem se rozhodl prozkoumat limity modelu 911 a pro začátek dobrodružství se rozhodl pro jedno z nejnáročnějších míst na světě – zvolil strmé svahy nejvyšší sopky na světě Ojos del Salvado, nacházející se v Chile.
Právě zde proběhl první test týmu a vozů. Díky tomu se Porsche 911 stalo jedním z mála automobilů, který dosáhl tak extrémní nadmořské výšky. Při výstupu do výšky až 6 007 metrů na mořem se 911ka řízená Romainem Dumasem postavila příkrým svahům a ledovým plotnám, které důkladně otestovaly schopnosti vozu i týmu při teplotách 30 stupňů pod nulou a s citelně řidším vzduchem – zde je k dispozici poloviční množství kyslíku než u moře. Sníh a led v blízkosti vrcholu sopky nabídlo spektakulární pohled na výjimečné schopnosti těchto Porsche 911. Prozatím byl test dokončen a tým je nadšený ze získaných zkušeností.
Základem byl typ 911 Carrera 4S (992) vybaven standardním přeplňovaným plochým šestiválcem o výkonu 443 koní a sedmistupňovou manuální převodovkou. Samotný model 911 se ukázal být vynikající bází pro svoji robustnost a zároveň lehkost, krátký rozvor, dostatečný výkon a schopnosti dobře se vyrovnat s extrémní nadmořskou výškou. Z toho bodu pak inženýři ve výzkumné a vývojové základně Porsche ve Weissachu nedaleko Stuttgartu, v úzké spolupráci s Romain Dumas Motorsport, vyšli a popustili uzdu kreativitě ve specifických požadavcích pro drsné horské podmínky.
Oba vozy dostaly vnitřní ochranné rámy, sedadla z uhlíkových vláken a závodní bezpečnostní pásy tak, aby splňovaly bezpečnostní kritéria vyžadované samotným projektem. Díky specifickým nápravám byla zvýšena světlost na 350 mm. Převodovka dostala kratší převody, což znamená přesnější a jemnější ovládání plynem v nižších rychlostech a celkově to lépe funguje s nově montovanými velkými terénními pneumatikami. Kromě toho jsou oba vozy vybaveny extrémně odolnou ochranou podvozku z aramidových vláken, umožňující například skluz po kamenech.
Nové je rovněž zařízení Porsche Warp-Connecter. Původně bylo vyvinuto pro motorsport, nyní se pomocí této sofistikované techniky dosahuje maximální trakce všech kol (na všechna kola jde konstantní moment). Dále jsou použity manuální, přepínatelné uzávěrky diferenciálu spolu s pokročilým systémem řízení steer-by-wire. Celek dotváří naviják umístěný v přední části vozu spolu s přepracovanou karoserií umožňující montáž 310 mm širokých pneumatik. Rovněž chladicí systém musel být přesunut nahoru, aby se vůz mohl bez problémů vypořádat s extrémními úseky bez poškození. Třešničkou na dortu se pak stalo výrazné lakování – jeden vůz byl vyhotoven s barevným motivem Porsche Motorsport dle 963 LMDh, druhá „devětsetjedenáctka“ pak se stylistickým motivem navrženým ve Weissachu.