Citroën C5 Aircross – Po modernizaci – test

SUV C5 Aircross prošlo faceliftem a má zákazníkům nabídnout nový vzhled, více pohodlí, bohatší možnosti individualizace a nový multimediální systém. Modernizovaný vůz jsme vyzkoušeli v plug-in hybridní verzi.

Citroen c5 aircross (1)

Model je k dispozici v šesti stupních výbavy – Live Pack, Feel, Feel Pack, C-Series, Shine a  Shine Pack. Již první výbava má ve standardu bezpečnostní prvky jako tempomat a omezovač rychlosti, systém rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, Coffee Break Alert, varování před srážkou při nebezpečném snížení odstupu vozidel, Active Safety Brake či aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. O pohodlí se postarají tlumiče pérování s progresivními hydraulickými dorazy, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Zákazník může volit mezi třemi typy výkonných motorů: benzínový a naftový s výkonem 130 k a možností volby mezi osmistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovkou nebo plug-in hybridní s 225 k.

Citroen c5 aircross (2)

SUV je vybaveno odpružením Citroën Advanced Comfort, nová sedadla Citroën Advanced Comfort slibující vyšší komfort i možnost vyhřívání a masážní funkce, prostor a modularitu a technologie asistenčních systémů řízení, jako je Highway Driver Assist. Přední část Citroënu má nyní ostřejší vzhled. Vůz dostal jednodílné svítilny, které ale pořád mají rozdělený svit díky vodorovným diodám denního svícení. Luxusní dojem je podpořen trojrozměrným světelným podpisem na zádi, novými 18″ koly s diamantovým výbrusem a novou nabídkou možností individualizace.

Citroen c5 aircross (4)

V interiéru kabiny zákazník najde nový design 10″ dotykového displeje a středové konzoly. Tvar výdechů ventilace se změnil ze svislého na vodorovný. Na středové konzoli už nenajdeme tradiční řadicí páku, ale tlačítkový volič automatické převodovky. Tato změna dala vzniknout větší odkládací schránce. Sedadla v kůži jsou příplatková, velmi pohodlná a mají jak vytápění, tak masážní funkce. Elektricky nastavitelné je pouze to u řidiče. Vzadu jsou tři individuálně posuvné sedačky, zavazadelník má v základním uspořádání objem 460 litrů.

Citroen c5 aircross (7)

Plug-in hybrid má kombinovaný výkon 165 kW. Spalovací zážehový čtyřválec 1.6 uložený vpředu napříč má výkon 133 kW a elektromotor disponuje 81 kW. Baterie s kapacitou 13,2 kWh má vystačit na cca 45 km jízdy, při testu jsme na elektřinu s plně nabitou baterií ujeli 34 km. Vůz s pohonem předních kol jede hladce a svižně, průměrná spotřeba po týdenním testu činila 6 litrů benzínu a počítač ukázal dojezd cca 550 km.

Ceník začíná 675 tisících korunách, cena testovaného vozu s příplatky činila v době testu 1 293 800 Kč.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru