Hyundai představuje nový Ioniq 6

Značka Hyundai představila v digitální světové premiéře elektrifikovaný streamliner Ioniq 6. Nový model v produktové řadě elektromobilů má posunout hranice elektromobility řadou vyspělých technologií, přizpůsobitelným prostorem i funkcemi a dlouhým dojezdem.

04_IONIQ 6_KV_Exterior_PR

Ioniq 6 nabídne podle předběžných testů dle WLTP dojezd více než 610 km na jedno nabití, a to ve spojení s všestrannou technologií ultra rychlého nabíjení s napětím 400 V nebo 800 V, která je součástí modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Vůz navíc disponuje nejlepší aerodynamikou ze všech dosavadních modelů Hyundai a řadou atraktivních funkcí, umocňujících zážitky z elektrické mobility, od dvoubarevného ambientního osvětlení přes funkci Speed Sync Lighting až po speciální funkci EV Performance Tune-up a zvukovou technologii e-ASD (Electric Active Sound Design).

Elektrifikovaný streamliner využívá výhody platformy E-GMP. Díky ní disponuje extrémně dlouhým rozvorem náprav 2950 mm. Zákazníci mají na výběr 20“ nebo 18“ kola. Model má délku 4855 mm, vnější šířku 1880 mm a vnější výšku 1495 mm.

06. IONIQ 6_KV_Interior_PR

Všechna sedadla jsou specificky koncipována pro elektromobily. V porovnání s konvenčními modely jsou přibližně o 30 procent tenčí, a poskytují tak cestujícím více prostoru. Praktičnost pro zákazníky vylepšují čtyři vstupy USB typu C a jedno rozhraní USB typu A.

Zážitek z jízdy vylepšuje také speciální funkce EV Performance Tune-up, díky níž si řidič může libovolně nastavovat účinek posilovače řízení, výkonovou charakteristiku elektromotoru, citlivost pedálu plynu a provozní režim poháněcího ústrojí. Řidiči si mohou dle svých přání vytvářet rozmanité kombinace jednotlivých nastavení několika kliknutími.

Model bude k dispozici s kombinací elektromotorů a baterií. Baterii o kapacitě 77,4 kWh lze kombinovat se dvěma druhy pohonu: zadních nebo všech kol. Vrcholná verze se dvěma elektromotory umožňuje pohánět všechna kola a nabízí celkový nejvyšší výkon 239 kW a maximální točivý moment 605 Nm. Vůz s touto konfigurací pohonu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za obdivuhodných 5,1 sekundy.

Verze se standardní baterií o kapacitě 53 kWh, 18“ koly a jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola bude mít podle předběžných testů na základě metodiky WLTP spotřebu elektrické energie méně než 14 kWh/100 km.

Platforma E-GMP podporuje nabíjecí infrastrukturu pracující s napětím jak 400 V, tak 800 V. Standardně používá 800V nabíjení. Nabíjení s napětím 400 V probíhá bez nutnosti využívat dodatečné komponenty nebo adaptéry. Z nabíječky o výkonu 350 kW lze vůz nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut.

Model nabízí inovativní funkci V2L (Vehicle-to-Load), která zákazníkům umožňuje nabíjet jakákoli elektrická zařízení, což je ideální pro napájení nezbytných zařízení například při výpadku elektrického proudu, kempování nebo výletech. V2L lze využívat pomocí adaptéru nabízeného jako příslušenství, který se připojí k venkovní nabíjecí zásuvce. Kromě venkovní elektrické zásuvky je pod zadními sedadly k dispozici další zdířka pro nabíjení laptopů, telefonů a podobných zařízení.

Zahájení výroby modelu je plánováno na třetí čtvrtletí 2022.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru