Užijte si obytňák přes léto, ale pozor na pneumatiky

Nízký tlak huštění je velice častou příčinou poškození pneumatik pro dodávky a obytná vozidla, protože ne každý si uvědomuje, že pneumatiky na dodávkách potřebují vyšší než standardní tlak huštění. Udržování dostatečné hodnoty tlaku huštění zvýší bezpečnost provozu a prodlouží životnost pneumatik. Životnost pneumatik pro dodávky ovlivňuje také stavba pneumatiky a správné skladování mezi sezónami.     

Nokian-Tyres-van-tire-durability-01

Mnohé řidiče překvapuje, že u pneumatik pro dodávky a obytná vozidla je požadovaný vyšší tlak huštění. Tlak huštění má vliv nejen na odolnost pneumatik, ale také na bezpečnost, úspornost a ekologičnost jízdy. Příliš nízký tlak huštění ztěžuje ovladatelnost pneumatiky v extrémních situacích, zvyšuje spotřebu paliva a výrazně zkracuje životnost pneumatiky. Naopak správný tlak huštění zaručuje pohodlnou a tichou jízdu. Tlak vzduchu v pneumatikách byste měli kontrolovat alespoň jednou za měsíc. Kromě vyššího provozního tlaku huštění byste měli věnovat pozornost také výběru ventilů pro dodávkové pneumatiky, abyste se ujistili, že odpovídají vyšším hodnotám tlaku huštění.

Někdy se na dodávkách a obytných vozidlech používají běžné pneumatiky pro osobní vozidla. Je velice důležité používat pneumatiky kategorie C, které jsou speciálně vyvinuté pro dodávky. Při výběru pneumatik pro dodávky byste měli věnovat pozornost použitým materiálům a jejich odolnosti. Dodávkové pneumatiky Nokian Tyres jsou výjimečně pevné díky jedinečným bočnicím vyztuženým aramidem. Aramidové vlákno se používá také například v leteckém a obranném průmyslu.

Při výměně pneumatik byste měli zkontrolovat jejich tlak huštění, stejně jako stav běhounu pneumatiky. Zákon stanovuje minimální hloubku dezénu 1,6 milimetru; v praxi však budou bezpečnostní vlastnosti pneumatiky podstatně ovlivněny už v okamžiku, kdy hloubka dezénu klesne na 4 milimetry. Zvýší se především riziko aquaplaningu a prodlouží se také brzdná dráha na mokru.

Životnost pneumatik ovlivňují také podmínky jejich skladování. Mezi jednotlivými sezónami musí být pneumatiky skladovány uvnitř, na chladném, tmavém a suchém místě, aby nebyly vystaveny UV záření nebo nesprávným skladovacím teplotám, které pak mění kvalitu směsi pryže.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru