Volkswagen Tiguan – Rodinné SUV – test

Model, který před nedávnem prošel velkým faceliftem, jsme v redakci vyzkoušeli s novým dvoulitrovým motorem. Dodá výkon 147 kW a slibuje úsporný provoz. Je tak nejen velmi pohodlný, ale nabídne dynamickou jízdu, aniž by příliš zatížil rodinnou pokladnu.

VW Tiguan (3)

Aktuálně je Tiguan neprodávanějším modelem značky na světě, v Evropě dokonce vede žebříček mezi ostatními vozy SUV. Důvodem je jistě i velkorysý vnitřní prostor při zachování kompaktních vnějších rozměrů. Design se při modernizaci trochu přiostřil, auto si ale ponechalo sympatickou a čitelnou tvář, která se nám líbila ve spojení s modrou barvou karoserie Nightshade. Dnes jsou podobné odstíny hodně oblíbené a Tiguanu pěkně sluší.

Interiér je oproti předchůdci hodně změněný, což zákazníci určitě ocení. V podstatě totiž zmizela tlačítka a ovladače, jejich úlohy převzaly dotykové plochy. Infotainment MIB3 totiž nabídne integrovanou eSIM kartu pro trvalé připojení k internetu a uživatelé tak mohou informační i zábavní systémy používat podobně jako u chytrého telefonu. V dnešní době, kdy je ovládání smartphonu u mladší generace zcela samozřejmou součástí života, je to značné zjednodušení. Kromě toho si mohou snadno nastavit své uživatelské účty a střídání řidičů za volantem tak může probíhat zcela jednoduše. Připojení mobilních zařízení je navíc bezdrátové, což přináší další uživatelský komfort i pro posádku.

VW Tiguan (5)

Ta se bude v kabině cítit velmi dobře, a to nejen díky velkým proskleným plochám. Dlouhý rozvor (2679 mm) vůči délce vozu (4509 mm) znamená také dost místa nejen na předních sedačkách, ale také vzadu, kde mohou pohodlně cestovat nejen děti v autosedačkách, ale také náctiletí, kteří tu najdou dost prostoru pro ruce i nohy. Objem zavazadelníku 615 litrů umožňuje naložit vše potřebné pro rodinné cestování bez kompromisů.

VW Tiguan (4)

Nabídka motorizací je široká, my jsme si vybrali výkonný dieselový motor řazený sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Potěšil nás nízkou spotřebou – průměrných sedm litrů na sto kilometrů v testu je na tak výkonný motor velmi slušný výsledek, v kombinovaném provozu pak tabulky slibují 5,3 l/100 km a emise 140 g/km. Pohon všech kol 4MOTION zaručil hladkou jízdu i na polní cestě, kde jsme vůz vyzkoušeli, stejně tak podvozek výborně filtroval nerovnosti. Řidič ocení příplatkový systém IQ.Drive, který dokáže v podstatě převzít veškeré řízení, samozřejmě pod dohledem šoféra, který musí mít ruce na volantu. I bez něj je ale Tiguan vybaven řadou asistenčních systémů, které usnadní jízdu a zvyšují bezpečnost rodinného cestování.

Volkswagen Tiguan lze pořídit za cenu od 785 900 Kč, námi testovaná motorizace a výbava s příplatky byla ve výsledku za 1 446 100 korun.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru