Ford Mustang Mach 1 řádil na okruhu v Sosnové

Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu. Za jízdními výkony hodnými legendárního označení Mach 1 stojí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšená aerodynamika, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího řetězce. Ford připravil  adrenalinový den na okruhu v Sosnové s Mustangem Mach 1. Flotila vozů této speciální edice se na své road show po Evropě zastavila v České republice na jediný den, aby ihned poté pokračovala do Maďarska.

Ford Sosnová 6D (A)_22

Na závodním okruhu totiž vůz edice Mach 1 může předvést výbavu, kterou mu inženýři nadělili – čerpali totiž z celé modelové řady zahrnující verze Bullit, GT Performance Package, Shelby GT350 a Shelby GT500. Mach 1 je další limitovaná edice, která zatím na starém kontinentu nebyla nabízena. To se změnilo loni na podzim, kdy mu automobilka zařídila křest před virtuálním publikem na britském Týdnu rychlosti v Goodwoodu. Brzy poté otevřeli objednávky i čeští dealeři.

Do Sosnové přijely z Německa hned čtyři exempláře, tři s manuální převodovkou TREMEC, jeden s desetistupňovým automatem. Ford postavil Mach 1 jako nejlepší verzi modelu Mustang, který kdy Evropané měli možnost vyzkoušet. Speciálně naladěný podvozek se liší nastavením pružin, stabilizátorů i kalibrací adaptivních tlumičů.

Ford Sosnová 6D (B)_95

Mach 1 má z čeho čerpat, model má totiž za sebou bohatou historii. Poprvé byl představen v roce 1969. První generace Mustangu Mach 1 stanovila na solných pláních Bonneville 295 rychlostních a vytrvalostních rekordů a v letech 1969 a 1970 vybojovala mistrovské tituly v soutěžním šampionátu SCAA. Další verze následovaly v letech 1971, 1974 a 2003. Od roku 1969 bylo vyrobeno více než 300 tisíc vozů.

Celohliníkový motor Ford V8 byl pro Mustang Mach 1 opatřen otevřeným vzduchovým filtrem, specifickým sacím traktem, škrticími klapkami o průměru 87 mm a vstřikovací soustavou tvořenou kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Výsledkem je nejvyšší výkon 338 kW (460 k) v 7250 ot./min a točivý moment 529 Nm v 4900 ot./min. Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži na závodní trati zajišťuje přídavný chladič motorového oleje a nový adaptér olejového filtru.

Ford Sosnová 5D_24

Poprvé na evropském trhu je v produkčním Mustangu k dispozici šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 s dvoukotoučovou spojkou. Vyznačuje se krátkými drahami řazení, využívá technologii automatického dorovnání otáček při podřazování a umožňuje řadit vyšší rychlostní stupně bez ubrání plynu. Technicky vyspělá samočinná převodovka Ford s 10 rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu. Obě převodovky jsou vybaveny vlastním chladičem oleje, chlazen je rovněž samosvorný diferenciál. Automat má navíc ještě druhý chladič oleje, který navyšuje chladicí kapacitu o dalších 75 procent.

Na přídi se objevuje nová dvoudílná horní mřížka, nová spodní mřížka, boční mřížky a také spoiler pod nárazníkem. To vše se podílí na lepší aerodynamice a účinnějším chlazení. Zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladicí vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu. Mustang Mach 1 dále dostal účinnější posilovač brzd s rychlejší odezvou. Díky šestipístkovým brzdičům Brembo dokáže zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 32 metrech.

Ford Sosnová 6D (A)_14

Nápravnice a některé komponenty zavěšení byly převzaty ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny mají vpředu i vzadu o půl palce (127 mm) větší šířku a jsou obutá do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4.

Stejně jako jiné varianty Mustangu nabízí i Mach 1 přepínatelné jízdní režimy včetně módů Sport a Track. Za označením Track Apps se pak skrývá akcelerometr, časomíra a funkce launch control – vše se zobrazuje na sériově montovaném digitálním přístrojovém štítu o úhlopříčce 12 palců.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru