Viděli jsme nový Ioniq 5

Hyundai Motor Company uvádí na trh středně velké CUV Ioniq 5. Jedná se o první model v produktové řadě nové značky, založené společností Hyundai a zasvěcené bateriovým elektromobilům. 

DZ7_8236

Vůz je zkonstruován na základě speciální platformy pro elektromobily koncernu Hyundai Motor Group, označené E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Díky ní se model vyznačuje proporcemi na dlouhém rozvoru a vnitřním designem s ekologickými materiály na mnoha místech. Kromě toho má nabízet výkony ve spojení s ultra rychlým nabíjením a funkcí V2L (Vehicle-to-Load), vyspělou konektivitu a asistenční funkce.

Příď vozu se vyznačuje kapotou ve tvaru lastury a přitažlivými tvary obrysových světel s motivem písmene V. Pixelové světlomety tvoří osobitá světla pro denní svícení. Podobná drobná uskupení, připomínající pixely, jsou rovněž využita na zádi vozidla. K propojení tvarových řešení přídě a zádě vozidla dochází v oblasti jeho dveří. Jedná se o další příklad designového stylu „parametrické dynamiky“, který Hyundai poprvé představil na modelu Tucson. Zapuštěné kliky dveří na bocích přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamické účinnosti (ve vyšších výbavách automaticky výsuvné). Široké střešní sloupky C jsou inspirovány studií elektromobilu Hyundai „45“.

DZ7_8587

Platforma E-GMP poskytla designérům svobodu pro vytvoření inovativního a modulárního interiéru. Plochá podlaha, pod níž je uložena sada akumulátorů, ponechává více prostoru pro nohy a celkově umožnila nabídnout v karoserii CUV prostornost velkého osobního automobilu. Designéři mohli díky rozvoru náprav 3000 mm vytvořit interiér s motivem „životního prostoru“, nahrazující konvenční automobilový design. Zásadní součástí celkového řešení je posuvná středová konzola „Universal Island“, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm, což zvětšuje volnost pohybu uvnitř vozidla.

Model je vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Cestující si u nich mohou nastavit relaxační polohu, v níž si budou užívat pocitu, který se podobá stavu beztíže, s optimální oporou pro spodní části nohou. Elektricky nastavitelná jsou navíc i zadní sedadla, která lze posunout dopředu až o 135 mm.

Na mnoha místech v interiéru – například na sedadlech, čalounění stropu, výplni dveří, podlaze a loketních opěrkách – nacházejí uplatnění ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované lahve PET nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže pomocí rostlinných extraktů či bio laky s rostlinnými výtažky.

DZ7_8331

Zákazníci mají na výběr dvě sady akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvě varianty elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze nabízejí dlouhý dojezd a dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h. Maximální dojezd modelu na jedno nabití je 481 km podle metodiky WLTP. Tento údaj platí pro verzi s pohonem zadních kol, sadou akumulátorů o kapacitě 72,6 kWh a 19″ koly.

Platforma E-GMP podporuje nabíjecí infrastruktury s napětím 400 V i 800 V. Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory  nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. 5 minut stačí k získání dojezdu 100 km.

Hyundai poprvé použil označení Ioniq, které vzniklo spojením anglických slov „ion“ (iont) a „unique“ (jedinečný), když oznámil „Project Ioniq“, dlouhodobý výzkumný a vývojový projekt zaměřený na ekologickou mobilitu. Z tohoto projektu vzešel model s označením Ioniq, představený v roce 2016 jako první a jediný model na světě s výběrem tří různých elektrifikovaných pohonů pro jediný druh karoserie – ve verzích Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru