Renault vytváří novou sportovní značku Alpine

Alpine dnes oznámila své projekty dlouhodobého růstu jako značka skupiny Renault, která se věnuje inovativním, autentickým a exkluzivním sportovním automobilům. Současné aktivity Alpine Cars, Renault Sport Cars a Renault Sport Racing budou spojeny do jediného subjektu pod značkou Alpine.

A521

Renault Sport Cars disponuje týmem 300 osob pro vývoj sportovních automobilů. Dali skupině automobily, jako jsou R5 Turbo, Clio V6, Mégane RS Trophy a nová Alpine A110. Renault Sport Racing a stejnojmenná stáj F1 čítají 1 200 osob, které vyvíjejí pro automobilový sport ekvivalent „nejsložitějších mechanických hodinek“. Formule 1 také nabízí obrovskou marketingovou platformu s půlmiliardou fanoušků a představuje příležitost pro posílení image značky Alpine v celosvětovém měřítku. Značka se bude spoléhat na velikost a prostředky skupiny Renault a Aliance RNM, jako je nová platforma Aliance EV, globální průmyslová stopa, kupní síla pro zajištění konkurenceschopnosti a optimalizaci nákladů, celosvětovou prodejní síť a finanční služby RCI. Cílem je dosáhnout rentability do roku 2025 při započtení investic do automobilového sportu.

Nová organizace, prohloubení synergie se skupinou Renault a Aliancí a spolupráce s vybranými partnery budou mít zásadní význam pro podporu plánu výroby Alpine:

– Sportovní vozidlo nižší střední třídy (Segment B) na 100 % elektrický pohon založené na platformě aliance CMF-B EV;

– Sportovní crossover (Segment C) na 100 % elektrický pohon založený na platformě aliance CMF-EV;

– Nástupce A110 na 100 % elektrický pohon, vyvíjená ve spolupráci s Lotusem.

V rámci rozvoje obchodní jednotky podepsaly skupina Renault a skupina Lotus memorandum o porozumění s cílem posoudit různé oblasti spolupráce, mezi něž patří i společný vývoj sportovního elektromobilu. Týmy Alpine a Lotusu vypracují společně kompletní studii proveditelnosti pro inženýrství, konstrukci a vývoj takového modelu a využijí přitom zdroje, zkušenosti a zařízení příslušných subjektů ve Francii a Velké Británii.

Alpine a Renault mají dlouhou závodní historii a vítězily v řadě kategorií, jako jsou Formule 1, rallye nebo vytrvalostní závody. Závody zůstanou v centru ambiciózních projektů Alpine a Formule 1 bude jádrem sportovní strategie značky.

Alpine založil v roce 1955 Jean Rédélé, mladý člověk s vášní pro motorsport, jehož oblíbená oblast – Alpy – mu byla inspirací pro název značky. Podnik se začíná rozvíjet od doby, kdy se v roce 1962 objevila originální A110. V té době Alpine a Renault úzce spolupracují, neboť vozidla Alpine prodávají a servisují autorizovaní prodejci Renaultu. Na začátku sedmdesátých let patří Alpine mezi elitu v rallye. V roce 1971  ovládla stupně vítězů na slavné Rallye Monte-Carlo, což se opakovalo v roce 1973, tedy v roce, kdy se stala prvním korunovaným mistrem světa konstruktérů v rallye. Současně se začaly prodávat i sériové vozy. Značka se proto rozhoduje postavit příslušný závod v Dieppe, který byl dán do provozu v roce 1969, dnes se tu vyrábí nová A110. V roce 1971, tedy dva roky předtím, než Alpine koupila skupina Renault, se objevuje na scéně A310. Značka zaznamenala největší úspěch v automobilovém sportu v roce 1978, kdy vyhrála závod 24 hodin Le Mans. Dieppe potom pokračovalo po dobu celých sedmdesátých a osmdesátých let v uvádění nových modelů na trh, přičemž šlo zejména o A310 V6 a GTA, až do doby, než se výroba definitivně zastavila v roce 1995. V roce 2017 uvedla na trh novou A110, model věrný nadčasovým principům originální A110, který měl okamžitý úspěch u nadšenců a získal řadu mezinárodních cen.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru